India ar putea deveni a doua cea mai mare piață a grupului Renault, după cea din Franța
Grupul francez Renault, din care face parte și Dacia, vizează vânzări anuale de jumătate de milion de vehicule în India până în 2030.
Ținta de 500.000 de unități vândute anual, stabilită de oficialii grupului Renault pentru piața din India la nivelul anului 2030, corespunde unei creștere de peste 12 ori față de vânzările actuale de pe această piață, a treia cea mai mare din lume.
„Am fost timizi în trecut. Acum, devenim agresivi”, a declarat directorul general al Renault India, Venkatram Mamillapalle, într-un interviu acordat presei la Chennai.
Pentru a își atinge scopul, compania franceză va lansa în această vară versiuni dedicate pieței indiene ale modelelor Kiger și Triber, acestea fiind urmate într-un interval de doi ani de alte patru SUV-uri și două mașini electrice.
Pentru constructorul auto, care a vândut doar aproximativ 38.000 de unități în India în anul fiscal încheiat la 31 martie, obiectivul ambițios arată dorința de a obține o cotă de piață mai mare și un profit important în această țară. Cota de piață a Renault în India s-a redus de la 2,8% în 2020 la mai puțin de 1% în 2024, acest recul fiind pus pe seama unei game de vehicule care a stagnat, fiind susținută de doar trei modele cu vânzări relativ importante.
Este important de notat că aceste vânzări reduse vin în contextul unei prezențe de 15 ani a Renault în India. „Am făcut greșeli în trecut”, a spus Mamillapalle, referindu-se la incapacitatea producătorului auto de a lansa în mod constant noi modele, „dar nu le vom mai repeta”.
În martie 2025 Renault a anunțat achiziționarea participației de 51% a partenerului său de alianță globală Nissan în compania deținută împreună în India. Astfel, grupul francez preia controlul deplin asupra fabricii din Chennai. De asemenea, compania a anunțat recent deschiderea unui nou centru de design în orașul indian, cea mai mare unitate de acest tip din afara Franței.
Dacă proiectul grupului Renault pentru India va fi încununat cu succes, acest stat – a treia cea mai mare piață auto din lume (5.226.784 de vehicule vândute în 2024) după cele din China și SUA și peste Japonia sau Germania – ar deveni a doua piață a companiei. Cele 500.000 de unități ar plasa India la doar câteva mii de unități în spatele Franței (541.795 unități vândute în 2024) și mult peste celelalte state din Top 5 Italia (205.423 unități), Turcia (167.262 unități), Spania (149.697 unități) sau Germania (144.586 unități).
Citește: