Share

Grupul LVMH ar putea cumpăra celebrul lanț de magazine Tiffany & Co

LVMH, grupul care deține marca Louis Vuitton, a înaintat Tiffany & Co o ofertă de achiziție de 14,5 miliarde de dolari. Bazându-se pe surse apropiate tranzacției, Reuters și Bloomberg menționează că oferta vine într-un moment în care lanțul de magazine de lux suferă în urma impactului războiului comercial dintre SUA și China.

Grupul european LVMH, care a căutat ani buni modalități de a se extinde pe piața din SUA, a prezentat proprietarilor Tiffany o ofertă preliminară, fără caracter obligatoriu.

Oferta LVMH evaluează Tiffany la aproximativ 120 de dolari pe acțiune, peste valoarea de 98,55 dolari cu care acțiunile Tiffany au încheiat tranzacțiile la finalul săptămânii trecute.

Sursele agențiilor de presă arată că Tiffany a angajat consilieri pentru a examina oferta LVMH, dar încă nu au dat un răspuns și nici nu există siguranța că negocierile vor avansa.

Deocamdată, LVMH și Tiffany au refuzat să comenteze. Însă Financial Times notează că oferta LVMH ar putea fi refuzată, însă analiştii susţin că miliardarul Bernard Arnault îşi poate permite să majoreze oferta.

LVMH, care se află în spatele unor mărci de lux precum Fendi, Christian Dior, Givenchy sau Veuve Cliquot, se remarcă drept unul dintre cele mai performante grupuri din zona comerțului cu produse de lux.

Tiffany, pe de altă parte, nu se află în cel mai bun moment al său. Din cauza problemelor cauzate de războiul comercial dintre Statele Unite și China compania a înregistrat scăderi de două cifre ale vânzărilor sale.

Totodată, mărcile de lux care s-au bazat mult timp pe Hong Kong ca zonă profitabilă de vânzare grație achizițiilor realizate de cetățeni chinezi veniți de pe continent. Doar că manifestațiile pro-democrație din insulă au avut un impact major asupra vânzărilor, iar Tiffany nu a putut evita efectele negative.

La începutul acestei luni, LVMH, care are o capitalizare de piață de 194 miliarde de euro, a depășit prognozele de vânzări pentru al treilea trimestru, în ciuda tulburărilor din Hong Kong. În luna august, Tiffany a raportat câștiguri trimestriale care au fost, de asemenea, peste așteptările analiștilor, însă în cazul lor câștigurile au venit prin scăderea costurilor de marketing.

Grupul LVMH, cu sediul central din Paris, este controlat de Bernard Arnault, cel mai bogat bărbat din Franța. Cu sediul în New York și cel mai cunoscut lanț american de magazine de lux, Tiffany operează peste 300 de magazine de retail la nivel mondial.

Leave a Comment