Dragostea durează trei ani. Încrederea mult mai mult
Dragostea expiră, a statuat o piesă de teatru celebră. În completare, specialiștii spun că orice relație de calitate se estompează după trei ani și se transformă din pasiune în afecțiune, din dăruire în echilibru. Poate că așa se întâmplă și cu dinamica dintre oameni și firme: după o anumită perioadă e nevoie de o reconectare, de o schimbare în bine, de un început promițător, chiar în cadrul aceleiași companii. Iar pentru ca dragostea să dureze, cele două părți trebuie să investească în relația pe care au construit-o, nu se pot baza doar pe ce merge de la sine.
Majoritatea alegem un drum profesional care ne oferă un cumul de oportunități, nu ne dorim doar un salariu mai bun, deși plata facturilor e extrem de importantă.
Într-un studiu realizat de Randstad cu privire la cele mai importante aspecte legate de motivația la locul de muncă, angajații din România, Rusia sau Ucraina au plasat pe locul întâi pachetul de salarii și beneficii, în timp ce pentru norvegieni sau suedezi cea mai importantă este atmosfera. Ușor previzibil, dacă ne gândim la nivelul PNB/locuitor în toate aceste țări. La fel de previzibilă este și aprecierea față de implicarea angajatorului în cauze sociale, la cote înalte pentru angajații din Norvegia și Suedia și cel mai puțin important criteriu de evaluare pentru români. Se pare că ne interesează doar ce ni se întâmplă pe termen scurt, generațiile viitoare trebuie să își poarte singure de grijă…
Ce ne apropie pe noi, românii, de nordici? Dorința de a avea un echilibru între viața personală și cea profesională, respectiv de a beneficia de un program de lucru flexibil.
Schemele pot să fie de ajutor când poziționăm prețuri, nu oameni. Se spune că mărcile, companiile sunt ca persoanele. (…) Iar dacă dragostea dintre cele două părți durează doar trei ani, încrederea și respectul pot să reziste mult mai mult.
Pentru companii e din ce în ce mai dificilă adaptarea la așteptările dinamice ale echipelor, iar oamenii au fost diferențiați în mai multe generații – Baby Boomers, X, Millenias, Z. Așa au fost schematizate rapid soluții gata de materializat din câteva click-uri. Ești în floarea vârstei? Știm despre tine ce îți place, cum îți formezi opiniile, ce dorești de la viață, cu ce canal de social media ești compatibil. Iar tinerele care lucrează într-o mare firmă de recrutare, pe care le aud în lift povestind că șterg toate CV-urile candidaților de peste 40 de ani, probabil că s-au programat mental că generația X, din care fac parte, este total neinteresantă. Ești un Z? Am aflat despre tine că stai toată ziua pe Tik Tok sau Snapchat, nu suporți procedurile și formalismul, crezi doar în ce recomandă influencerii, care pot să fie chiar de vârsta ta. Doar că tinerii pe care îi cunosc sunt mult mai profunzi, navighează printre noțiuni complexe, au opinii bine conturate și sunt sigură că au să conducă lumea, într-o zi.
Schemele pot să fie de ajutor când poziționăm prețuri, nu oameni. Se spune că mărcile, companiile sunt ca persoanele. Atunci e de preferat să relaționeze autentic cu echipele care le asigură succesul și care își doresc să fie incluse într-o poveste distinctă, cu perspective clare, indiferent de generația din care fac parte. Iar dacă dragostea dintre cele două părți durează doar trei ani, încrederea și respectul pot să reziste mult mai mult.