Share

Compania Ampere a grupului Renault își propune să devină liderul european al pieței de vehicule electrice

Ampere, companie care este condusă tot de CEO-ul grupului Renault, Luca de Meo, se dorește a deveni liderul european pe piața de mașini electrice având ca misiune „democratizarea” acestora.

Conform celor de la Renault, Ampere devine, odată cu lansarea sa, primul „pure player” european specializat în vehicule electrice și software. Data efectivă a înființării companiei este 1 noiembrie 2023.

Renault Group a creat Ampere pentru a face față provocărilor și a profita de oportunitățile care decurg din transformarea industriei auto, precum și pentru a răspunde preocupărilor majore legate de climă. Axată pe tehnologie, compania se mândrește cu o abordare orizontală care îi permite să fie mai agilă, mai rapidă și mai inovatoare.

Proiectul industrial și tehnologic urmărit de Ampere vizează o gamă unică de competențe, precum și cu un ecosistem industrial și tehnologic solid care protejează întregul lanț valoric. Noua companie operează în 11 locații din Franța, dintre care patru sunt unitățile industriale de la Douai, Maubeuge și Ruitz (așa-numitul ElectriCity despre care ați citit deja pe LifeNews.ro) și Cléon.

Compania are peste 11.000 de angajați – dintre care 35% sunt ingineri – care proiectează, dezvoltă, produc și comercializează vehicule de înaltă performanță, sigure și durabile sub marca Renault. Împreună, își unesc toate eforturile pentru a realiza această tranziție pe scară largă la mobilitatea electrică.

„Crearea unui nou model de business, specializat în vehicule electrice și software, operațional începând de astăzi ne-a provocat să ne gândim la cum putem ilustra mai bine revoluția noastră și ambiția echipelor? Insuflând o viziune corporativă sustenabilă și traducând-o în fiecare proces și în fiecare produs. Construind, având ca punct de plecare punctele forte ale Grupului, și regândind fiecare mod de a face lucrurile. Valorificând rădăcinile noastre franceze și devenind lider în Europa. Făcând cunoscut angajamentul nostru față de clienții noștri, de planeta noastră și de cei care trăiesc pe ea. Foaia de parcurs a lui Ampere se ridică la nivelul ambițiilor Grupului și sunt extrem de mândru să lansez această etapă majoră în evoluția sa”, a declarat Luca de Meo, CEO Ampere și Renault Group.

Ampere, o nouă companie cu o nouă siglă

Sigla Ampere a pornit de la forma de romb, simbolul emblematic al Renault, care reflectă istoricul său uman și industrial. Logo-ul este compus din mai multe romburi, ilustrând această nouă configurație de echipe concentrate, agile, fiecare cu propria sa zonă de expertiză. Compoziția rezultată din aceste romburi evocă ideea de mișcare perpetuă și de ascensiune către un scop comun.

Identitatea Ampere combină trei culori principale – Scandium, Eigengrau și Silicon Grey – creând un echilibru între tehnologie și căldură, între inovație și oameni.

Condusă de Luca de Meo, CEO Ampere, echipa de management reunește oameni din cadrul Renault Group, precum și din afara industriei auto, din companii internaționale de tehnologie.

Renault a anunțat organizarea unei noi ediții a evenimentului Capital Market Day pe 15 noiembrie, atunci fiind păromise noi informații despre Ampere.

Citește și:

Leave a Comment