Carlos Tavares: Nu este necesară renunţarea la niciunul dintre brandurile noii entităţi PSA – FCA
Conducerea noului grup PSA – FCA are ca obiectiv reduceri de costuri, dar nu este necesară renunţarea la niciunul din brandurile entității. Oficialul a evitat să menționeze dacă vor fi închise uzine ale grupului.
Cei doi producători auto au ca obiectiv reduceri anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro în urma planificatei fuziuni anunţate la finalul lunii octombrie. Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, Alianţa Renault – Nissan – Mitsubishi şi Toyota.
De asemenea, conform lui Tavares, cele două grupuri sunt dispuse să facă toate concesiile necesare pentru a obţine aprobarea Comisiei Europene pentru fuziunea lor.
John Elkann, preşedintele companiei italo-americane Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și al noii entități, a afirmat că producătorul auto italo-american se va putea folosi de „toate oportunităţile” rezultate în urma fuziunii cu PSA.
Acesta a avertizat că ar putea dura mult până când se va realiza fuziunea deoarece trebuie obţinute aprobări de la autorităţile de reglementare.
PSA şi FCA au mai purtat anul acesta negocieri, înainte ca Fiat Chrysler să propună o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Renault. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.
În comunicatul oficial se arată că „firmele au ajuns la un acord pentru a negocia o combinare deplină a respectivelor entităţi printr-o fuziune între egali”.
Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care va fi înregistrată în Olanda, va fi listată la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.
Uzine la ananghie
În ciuda declarațiilor împăciuitoare ale celor doi șefi ai grupului PSA – FCA, analiștii arată că noua entitate are multe uzine care lucrează sub capacitatea optimă.
FCA și PSA au o capacitate de producție instalată de 14 milioane de vehicule, arată cercetărtorii LMC Automotive și, cum piața se îndreaptă către recesiune, unele uzine, mai ales cele care produc vehicule de dimensiuni reduse se află sub presiune.
„Rata de utilizare este de circa 58%, ceea ce înseamnă o capacitate excedentară de aproape 6 milioane de unități la nivel mondial”, susțin cei de la LMC Automotive. „Europa ar putea suporta cea mai mare parte din problema eventualei închideri a unor uzine”. Iar printre cele mai expuse fabrici ar putea fi cea a Fiat din Kragujevac (Serbia) și cele ale PSA din Ellesmere Port și Luton (Anglia) unde sunt produse vehiculele Vuxhall.
Și în zona producției de motoare ar putea apărea probleme. „În ceea ce privește uzinele de motoare, este probabil ca, pe termen lung, să nu mai fie necesare una sau două instalații FCA în Europa”, menționează LMC.