Share
Toyota, Mercedes-Benz și BMW domină clasamentul celor mai valoroase mărci auto

Toyota, Mercedes-Benz și BMW domină clasamentul celor mai valoroase mărci auto

Secțiunea auto a raportului „Interbrand – Best Global Brands 2020”, al celor mai valoroase 100 de mărci din lume menține în frunte marca niponă Toyota.

Industria auto trece prin momente dificile în 2020. Și nici 2019 nu a fost un an prea bun. Cu toate acestea primele trei mărci din industria auto prezente în „Interbrand – Best Global Brands 2020” și-au menținut pozițiile. E drept că toate, cu excepția Hyundai, au pierdut din valoare. În schimb, Tesla, nou-intrată în clasament, a urcat direct pe locul 40.

Deși doar Toyota și Mercedes-Benz reușesc să se claseze în Top 10 al celor mai valoroase mărci din lume, industria auto este bine reprezentată în acest clasament. Nu mai puțin de 15 mărci auto sunt prezente între cele 100 din Interbrand – Best Global Brands 2020.

Toyota – lider, Tesla – cea mai mare urcare

De ani buni marca niponă Toyota domină secțiunea auto a clasamentului celor mai valoroase mărci din lume. În acest an, marca este creditată de Interbrand cu o valoare de 51,59 miliarde de dolari, în scădere cu 8% față de cea din 2019.

Pe locul secund se află, ca și în 2019, Mercedes-Benz. Brandul german valorează 49,26 mld. USD, în scădere cu 3% față de anul trecut. Aflată pe ultima treaptă a podiumului sectorului auto și pe poziția 11 în clasamentul general, BMW are o valoare de 39,75 mld. USD, în scădere cu 4% față de 2019.

Dacă primele trei mărci auto și-au păstrat pozițiile din clasamentul general, cea de-a patra, Honda, a urcat un loc. Aflată pe poziția 21 anul trecut, cu o valoare de 24,42 mld. USD, Honda se află în 2020 pe locul 20 deși valoarea sa, de 21,69 mld. USD, a înregistrat un recul de 11%.

Singura din grupul mărcilor auto care a înregistrat o creștere, +1%, până la 14,29 mld. USD, marca Hyundai se află în acest an pe locul 36 în clasamentul general. Ea este urmată de surpriza Tesla. Compania deținută de Elon Musk a apărut „din neant” în Top 100 urcând până pe locul 40 grație unei valori de 12,78 mld. USD.

Citește și:
Acestea sunt cele mai valoroase mărci din lume în 2020

Locurile următoare în clasamentul mărcilor auto sunt ocupate, în ordine, de Ford (12,56 mld. USD) – care a coborât de pe poziția 35 pe 42 -, Audi (12,42 mld. USD) – care a coborât de pe 42 pe 44 -, Volkswagen (12,26 mld. USD) și Porsche (11,30 mld. USD).

În Top 100 general au mai intrat și mărcile Nissan (poziția 59), Ferrari (poziția 79), KIA (poziția 86), Land Rover (poziția 93) și Mini (poziția 95).

Lideri mondiali din zona tehnologiei

Dacă Toyota este liderul sectorului auto cu o valoare de doar 51,95 mld. USD, în clasamentul general pe prima poziție se află gigantul american Apple cu 322,99 miliarde de dolari, în timp ce locul doi este ocupat de Amazon (200,66 mld. USD), iar pe trei a urcat Microsoft (166,01 mld. USD).

Citește și:

Leave a Comment