Share
Acestea sunt cele mai valoroase mărci din lume în 2020

Acestea sunt cele mai valoroase mărci din lume în 2020

Clasamentul „Interbrand – Best Global Brands 2020”, al celor mai valoroase 100 de mărci din lume are modificări importante. Google a căzut de pe 2 pe 4, în timp ce valoarea totală a mărcilor a crescut cu 9%.

Interbrand a dat publicității cunoscutul său raport „Best Global Brands” pentru anul 2020, care arată că Apple și Amazon își continuă poveștile de succes și lupta pentru poziția fruntașă din clasamentul celor mai valoroase mărci din întreaga lume.

Raportul dezvăluie, de asemenea, că valoarea totală combinată a Top 100 este de 2,33 mii de miliarde de dolari, în creștere de 9% față de 2019. Surprinzător, în ciuda efectelor pandemiei, creșterea este mai mare decât cea din urmă cu un an când atingea doar 5,7%.

De altfel, dintre cele companiile intrate în Top 100 circa 43% au înregistrat creșteri, iar 57% au scăzut în valoare. Trebuie menționat că raportul din 2019 arăta doar 29% dintre companii aflate pe un trend descendent. Cum, în ciuda unui procent mai mic de mărci în creștere, valoarea totală s-a majorat rezultă că, în 2020, brandurile puternice au crescut major. Și asta s-a întâmplat, conform lui Charles Trevail, CEO al Interbrand, pentru că au investit rapid în digitalizare reușind astfel să rămână pe vârful valului în ciuda crizei.

Doar 41 de mărci prezente în clasamentul anului 2000 se mai află și astăzi în Top 100

Cu ani în urmă era greu de prevăzut un clasament al celor mai valoroase mărci din lume care să nu includă mărci precum Yahoo, AOL sau Nokia. Ei bine, în ciuda renumelui pe care aceste branduri încă îl mai au, ele nu au mai reușit să rămână în Top 100. De altfel, analiștii Interbrand au observat, de la un an la altul, că durata de viață a marilor companii se reduce. Și, în acest context, afirmația lui Jeff Bezos, șeful Amazon, este cât se poate de relevantă. „Eu prevăd că, într-o zi, Amazon va eșua. Va intra în faliment. Dacă te uiți la marile companii din lume, durata lor de viață tinde să fie de maximum 30 de ani, nu de peste 100 de ani”, susține Bezos, conform celor de la Interbrand.

Tot ei consideră că marile mărci se află într-un punct critic din cauza schimbării tot mai rapide a mediului de business și a preferințelor clienților. Iar un exemplu este chiar clasamentul din acest an, marcat de o pandemie, care a modificat brusc și major modul de a face afaceri al multor companii. Iar schimbările climatice sunt, în opinia Interbrand, următorul punct de cotitură pentru foarte multe mărci.

Apple a rămas lider în timp ce Google pierde teren

Conform „Interbrand – Best Global Brands 2020”, pe lângă o creștere totală cu 9% a valorii Top 100 față de anul anterior, majorarea medie a valorii companiilor din clasament a fost în acest an de 14%. Mult mai interesant, primele trei mărci contabilizează împreună circa 30% din valoarea întregului Top 100. În urmă cu zece ani Top 3 reprezenta doar 16% din valoarea întregului clasament.

În acest context, gigantul american Apple a rămas pe prima poziție a clasamentului celor mai valoroase mărci din lume cu 322,99 miliarde de dolari (+38%), în timp ce locul doi nu mai este ocupat de Google, ci de Amazon. Compania lui Jeff Bezos are în acest an o creștere impresionantă de 60% astfel încât valoarea sa a atins 200,66 mld. USD depășind atât Google cât și Microsoft. Această din urmă marcă a înregistrat și ea o creștere neașteptată de 53%, până la 166,01 mld. USD, astfel încât a urcat de pe locul patru pe trei.

Cu un clasament dominat de Apple, Amazon și Microsoft, gigantul Google, cu o valoare de 165,44 mld. USD, se vede nevoit să accepte locul al patrulea, iar pe locul cinci se clasează, la mare distanță, marca Samsung (62,28 mld. USD).

Restul companiilor aflate în Top 10 al anului 2020 sunt, în ordine, Coca-Cola (56,89 mld. USD), Toyota (51,59 mld. USD), Mercedes-Benz (49,26 mld. USD), McDonald`s (42,81 mld. USD) și Disney (40,77 mld. USD).

Citește și:

Leave a Comment