Japonia a devenit ținta vânătorilor de produse de lux „ieftine”
Scăderea yenului în raport cu alte monede a făcut produsele de lux din Japonia mult mai accesibile. Mărcile de lux, afectate de valoarea tranzacțiilor.
Turiștii din toate colțurile lumii se înghesuie în această vară în Japonia pentru a cumpăra haine, ceasuri, pantofi și genți de lux la prețuri avantajoase grație slăbirii monedei naționale a țării. Conform Reuters, companiile producătoare de bunuri de lux ar prefera ca „vânătorii de chilipiruri” să rămână acasă pentru a și face cumpărăturile.
Scăderea yenului – care a atins luna trecută cel mai scăzut nivel din ultimii 38 de ani față de dolar, înainte de a-și reveni parțial – a declanșat un boom turistic fără precedent, atrăgând în special cumpărători avizați din Asia, dar și din alte zone ale lumii.
În ciuda creșterii volumului vânzărilor, mărcile globale de lux nu au motive de bucurie deoarece produsele lor, de la pantofi „de firmă” la whisky sau haine, aduc un profit mult mai mic decât cel estimat.
Unii turiști, în special chinezi, preferă să cumpere din Japonia decât de pe propria piață, fapt care provoacă efecte negative pe piața din China, una care aducea profituri majore mărcilor de lux. Volatilitatea yenului împiedică firmele să majoreze prețurile pentru a reflecta cu exactitate valoarea monedei și astfel profitul obținut se reduce.
Drept urmare, la magazine precum Louis Vuitton, Dior sau Fendi din marile orașe angajații au fost nevoiți să oprească temporar la uși valul de potențiali clienți pentru a reduce aglomerația din interior.
Populara geantă Alma BB a Louis Vuitton costă în China 14.800 de yuani, echivalentul a 2.050 de dolari. În Japonia, același produs se vinde pentru 279.400 yeni, adică 1.875 de dolari. Luna trecută, când yenul a fost cel mai slab, a fost disponibilă pentru doar 1.725 de dolari.
Turiștii chinezi au contribuit, de asemenea, la creșterea vânzărilor japoneze de băuturi spirtoase de lux, a declarat producătorul de băuturi Remy Cointreau.
Grupul elvețian de lux Richemont, care deține marca Cartier, a înregistrat o creștere a vânzărilor în Japonia de aproape 60% în primul trimestru, ajutat de turiștii chinezi, sud-est asiatici și americani.
„Avem într-adevăr o mare migrație a vânzărilor din Asia în Japonia”, a declarat Jean-Jacques Guiony directorul financiar al LVMH în cadrul unei recente teleconferințe privind rezultatele, menționând și că atenția cumpărătorilor, îndreptată către Japonia, a pus o presiune semnificativă asupra marjelor e profit.
Acesta a menționat, de asemenea, dificultatea generată de volatilitatea valutară în privința stabilirii prețurilor, deoarece monedele pot anula orice decizie „destul de rapid”. Acest lucru a fost pus în evidență în ultimele zile, când yenul a crescut temporar după ce Banca Japoniei a majorat ratele dobânzilor.
Japonia a înregistrat, conform datelor oficiale, un număr record de 3,1 milioane de vizitatori străini în luna iunie, continuarea tendinței putând duce la depășirea recordului anual de aproape 32 de milioane de sosiri stabilit în 2019, înainte ca pandemia să blocheze călătoriile la nivel mondial.
Contrar problemelor evidențiate de companiile din industria luxului, turismul din Japonia înflorește. Potrivit guvernului nipon, cheltuielile turiștilor sunt așteptate să ajungă la 8 trilioane de yeni (54,74 miliarde de dolari) în acest an.