Share
Dacia pierde teren atât în Europa cât și la nivel mondial

Dacia pierde teren atât în Europa cât și la nivel mondial

Marca românească Dacia, deținută de grupul Renault, a vândut anul trecut la nivel mondial 520.765 de mașini, în scădere cu 29,2% față de 2019. Reculul este chiar mai profund în Europa.

Afectată de problemele provocate de pandemie, dar și de normele tot mai stricte de depoluare, marca Dacia a reușit să comercializeze în 2020 doar 520.765 de mașini, în scădere cu 29,2% față de rezultatul de 735.307 unități realizat în 2019. În afara mărcii Alpine, aceasta este cea mai mare scădere a unei mărci din grupul Renault.

Conform raportului privind rezultatele comerciale din 2020 dat publicității de francezii de la Renault, întregul grup a înregistrat o scădere puternică a vânzărilor, acestea totalizând anul trecut 2.949.849, cu 21,3% sub rezultatul din 2019 (3.749.736 unități). În acest context, marca principală a grupului, Renault, a comercializat 1.787.121 vehicule, în scădere cu 24,1% față de anul precedent (2.354.291 unități). În același timp, vânzările Lada au scăzut cu 7% până la 383.983 unități, cele ale mărcii Alpine s-au redus cu nu mai puțin de 68,4% până la 1.526 de unități, cele ale Jinbei cu 3,4% până la 156.331 unități. Singurele rezultate comerciale pozitive au fost înregistrare în 2020 de Renault Samsung Motors (+14,2%) și AvtoVAZ (+625,5%).

Europa este piața cu cel mai mare recul pentru Dacia. Anul trecut marca a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, mai amplă decât cea totală, până la 385.674 de vehicule vândute.

Citește și:
– Seat Leon pierde poziția de lider al pieței spaniole, după șase ani, învins de un model Dacia
– Christophe Dridi (Dacia): Uzina din Mioveni are unul dintre cei mai buni indici de utilizare a capacității instalate din întreaga lume
– Noile Logan și Sandero au majorat numărul de furnizori din România ai Dacia

Cele mai mari piețe pentru dacia rămân Franța (98.370 unități), Italia (56.848 unități) și Germania (52.310 unități). Aflată pe locul patru în clasamentul vânzărilor Dacia, piața din Spania a oferit și o surpriză foarte plăcută fanilor mărcii. Astfel, cele 49.771 vehicule Dacia comercializate acolo implică poziționarea modelului Sandero pe primul loc în top-ul vânzărilor, peste modelele autohtone SEAT care au dominat piața timp de 12 ani.

În România vânzările Dacia scad, dar cota de piață crește

Pe teren propriu, în România, clienții Dacia au înmatriculat în cursul anului 2020 un număr de 47.380, oincluzând și cele 5.024 de vehicule livrate Poliției Române. Datorită măsurilor luate la timp, printre care și utilizarea amplă a platformei dedicate de E-Commerce, Dacia a reușit să atenueze parțial impactul negativ al crizei pandemice. Ca rezultat, cota de piață a mărcii a urcat la finele anului 2020 la 32,4%, față de 30% la sfârșitul anului precedent. Asta pentru că reculul Dacia a fost mai mic decât media pieței.

Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupatde trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând și o creștere a cotei lor în segmentul de piață în care sunt încadrate.

Astfel, Logan a rămas cel mai popular model de pe piața autohtonă, cu 18.627 unități comercializate. Lansată în urmă cu doar un an, versiunea Stepway a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan.

Duster a reușit performanța de a depăși volumele de înmatriculări din anul precedent (12.161 unități în 2020, față de 11.736 unități în 2019), consolidându-și poziția de lider autoritar al segmentului SUV din România.

În mod similar, Sandero (9.420 de unități înmatriculate) a înregistrat o creștere de peste 1% a cotei sale în segmentul B-Hatch. Peste 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway.

Citește și:
– Apar primele detalii despre planul Renault pentru România: Director nou la Dacia

Rezultatele înregistrate atât Logan cât și de Sandero (inclusiv versiunea Stepway) sunt cu atât mai remarcabile, cu cât ambele se află la sfârșitul carierei. Ștafeta lor este preluată de la sfârșitul anului trecut de o nouă generație de modele care aduce progrese majore în materie de design, echipare și calitate percepută. Noile modele Logan și Sandero au fost recompensate recent cu titlul „Mașina Anului 2021 în România”.

Citește și:

Leave a Comment