Share
Seat Leon pierde poziția de lider al pieței spaniole, după șase ani, învins de un model Dacia

Seat Leon pierde poziția de lider al pieței spaniole, după șase ani, învins de un model Dacia

Șase ani consecutivi, piața spaniolă a avut ca lider modelul autohton Seat Leon. De altfel, de 12 ani, pe prima poziție a clasamentului vânzărilor au fost doar modele Seat. În 2020, Dacia Sandero a devenit cel mai bine vândut model din Spania.

Să învingi un producător național pe teren propriu nu este o sarcină ușoară nicăieri în lume. În Germania, Franța, Italia și chiar România, mărcile autohtone domină autoritar piața auto. La fel s-a întâmplat și în Spania. Până în 2020!

Datele Asociației Spaniole a Producătorilor de Automobile și Camioane (ANFAC) pentru întreg anul 2020 au produs o surpriză multor analiști. După 11 luni în care a condus clasamentul vânzărilor, Seat Leon a pierdut în decembrie prima poziție în favoarea modelului Dacia Sandero. Mai mult chiar, rezultatul bun din ultima lună a lui 2020 a împins Sandero pe locul întâi în rezultatele anuale finale. Este pentru prima dată în ultimii șase ani când Seat Leon pierde poziția de lider, iar în ultimii 12 ani pe locul întâi al vânzărilor din Spania s-au clasat doar modele aparținând mărcii naționale Seat, deținută de grupul Volkswagen.

Dacia Sandero, peste 3.400 de exemplare într-o lună

Raportul ANFAC pentru luna decembrie arată că locul întâi în preferințele spaniolilor a fost Dacia Sandero, model al mărcii românești importat de iberici din Maroc. Cu 3.469 de unități, vehiculul Dacia a depășit Nissan Qashqai (2.789 unități) și Seat Leon (2.483 unități).

Citește și:
– Piața românească de autoturisme a scăzut anul trecut cu 21,79%. Iată ce mașini au preferat românii

Grație rezultatului peste așteptări din ultima lună a lui 2020, Dacia Sandero a preluat conducerea clasamentului înmatriculărilor pe ansamblul întregului an. Astfel, în cele 12 luni ale anului trecut, cel mai căutat model de autoturism nou de pe piața din Spania a fost Dacia Sandero, cu înmatriculări de 24.035 unități, urmat de Seat Leon cu 23.582 unități, Nissan Qashqai cu 19.818 unități, Renault Clio cu 17.816 unități și Toyota Corolla cu 15.478 unități.

Schimbarea de lider de pe piața spaniolă are loc în contextul în care înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în 2020 cu 32,2%, până la 851.211 unități, cel mai mic volum anual din 2013 (723.936 unități).

În clasamentul mărcilor, Seat se menține pe prima poziție, însă scade cu 38,7% față de înmatriculările din 2019 și pierde astfel aproape un punct procentual din cota sa de piață. Pe locul doi se află Volkswagen, în scădere cu 29,2%, iar pe trei coboară Peugeot (-32,9%). Dacia, cu o scădere de 29.3%, ocupă locul zece.

Având în vedere că rezultatul Dacia din 2020 s-a bazat pe deja vechea generație Sandero și că, în 2021, spaniolii vor putea cumpăra noul model, mai performant, șansele ca vehiculul să se mențină pe prima poziție în preferințele clienților sunt destul de mari.

Citește și:

Leave a Comment