Share
Christophe Dridi (Dacia): Uzina din Mioveni are unul dintre cei mai buni indici de utilizare a capacității instalate din întreaga lume

Christophe Dridi (Dacia): Uzina din Mioveni are unul dintre cei mai buni indici de utilizare a capacității instalate din întreaga lume

Într-un interviu acordat LifeNews.ro, Christophe Dridi, directorul general Automobile Dacia și al diviziei din România a grupului Renault, a dat detalii despre modificările aduse la uzina din Mioveni odată cu apariția noilor modele Logan și Sandero Stepway.

Odată cu lansarea noilor modele Dacia, la uzina din Mioveni s-au produs câteva schimbări în domeniul producției. În timp ce Logan MCV a ieșit din producție, iar Sandero a fost cedat uzinei din Maroc, în România mai sunt produse doar Duster, Logan și Sandero Stepway. În acest context, mai funcționeză uzina românească la capacitatea de 1.400 de mașini pe zi ca în trecut?

Capacitatea uzinei este într-adevăr de 1.400 de unități pe zi. Știți că în contextul pandemiei am redus această capacitate pentru că ne iau ceva timp măsurile de protecție precum curățarea sau dezinfectarea locurilor de muncă. Știți și că suntem singura uzină care produce SUV-ul Duster. Am să vă rog acum să vă imaginați că aveți mai multe uzine și o anumită cerere a clienților. Unii vor Duster, alții Sandero și așa mai departe. Cum veți împărți producția? În primul rând puneți Duster la Mioveni pentru că e singura uzină pregătită să îl producă. Cum cererea impune asamblarea a circa 1.000 de astfel de mașini pe zi, ocupați deja cu acest model cam trei sferturi din producție. Cum mai ai la dispoziție loc doar pentru 400 de mașini te uiți apoi care este mașina pe care o vinzi cel mai bine local, în România. Fiind Dacia Logan e limpede că acest model va fi ales să completeze portofoliul uzinei românești. Și continui astfel.

Revenind, pentru că vreți să aflați dacă după această reorganizare a producției avem suficiente modele pentru a lucra la capacitate maximă la Mioveni vă pot spune cu certitudine că da. Uzina din România are unul dintre cei mai buni indici de utilizare a capacității instalate din întreaga lume.

Pentru că vreți să aflați dacă după această reorganizare a producției avem suficiente modele pentru a lucra la capacitate maximă la Mioveni vă pot spune cu certitudine că da.

Totuși, având în vedere contextul, problemele cauzate de pandemie care au dus și la o scădere a vânzărilor de mașini, nu produceți la capacitate maximă.

Vă amintiți că în primăvară am fost nevoiți să oprim complet lucrul. Apoi am lucrat întâi în doar două schimburi și, ulterior, am revenit la trei. Ei bine, acum suntem nevoiți să lucrăm și sâmbăta pentru a acoperi comenzile. În această perioadă, mai mult ca oricând, trebuie să fim agili. Să ne calibrăm rapid producția în funcție de cerere. De exemplu, cum Franța este piața pe care exportăm cel mai mult, dacă acolo este impusă carantina și oamenii nu mai ajung să cumpere mașini, trebuie să ajustăm producția cât mai repede.

Dar, revenind, ne puteți spune care este procentul de utilizare al capacității instalate de la Mioveni în prezent?

Știți că nu suntem prea dornici să comunicăm în cifre. Riscăm să fie interpretate greșit sau calculate diferit. Dar, dacă avem o capacitate de 1.400 de mașini și producem zilnic 1.400 de mașini e, cred,  limpede.

Vedem totuși că uzinele din Maroc primesc tot mai multe modele Dacia. Am tot vorbit de-a lungul anilor cu oficiali Dacia despre competiția dintre România și Maroc în aceată privință. Care este situația cum?

Am să spun o scurtă poveste. E vorba de doi prieteni care trec printr-o pădure și despre un leu. Cei doi prieteni merg prin pădure și discută, râd. Când, deodată, văd un leu. Bineînțeles că o iau la fugă cu felina pe urmele lor. Unul dintre prieteni se oprește și își pune repede pantofi de alergare în timp ce celălalt râde amar spunând că nu e posibil să alergi mai repede decât un leu chiar dacă îți pui pantofi de sport. Răspunsul primului este extrem de important în acest context: „Nu, nu voi alerga mai repede decât leul, ci mai repede decât tine”. Aceasta este povestea concurenței reale.

E foarte limpede că suntem într-o competiție internă cu alte uzine ale grupului Renault atunci când apare un nou proiect. Noi trebuie să fim întotdeauna în fața celor din Tanger pentru a câștiga. Și aici e vorba despre mai multe criterii. Calitatea, de exemplu, este foarte importantă. Iar competitivitatea în privința costurilor e un factor decisiv. Și aici e mai complicat pentru că sunt implicați mai mulți factori. De exemplu, costurile cu logistica sunt mult mai mici pentru noi dacă livrăm mașina undeva în România decât dacă o livrăm în Spania. Apoi e vorba despre costurile asociate forței de muncă și multe altele. Trebuie luat în calcul un indicator pe care noi îl numim „Costul total de livrare”. Aici intră, pe lângă cele menționate deja și prețul plătit pentru componente, valoarea adăugată, logistica, amortizarea, totul. Așa e și în viață. O competiție în care trebuie să te afli tot timpul în frunte. Una care te ajută să te dezvolți și să îți îmbunătățești abilitățile. Revenind, pentru a ne menține competitivi trebuie să majorăm integrarea locală a produselor noastre, să luptăm contra mașinilor uzate – și, că tot veni vorba, sper că vom reuși cândva să stopăm invazia de mașini foarte vechi în România -, să îmbunătățim învățământul dual pentru a susține tânăra generație, să îmbunătățim digitalizarea în cât mai multe domenii, să dezvoltăm infrastructura, etc.

Industria auto este o bijuterie a României. Multe state din lume încearcă să se reindustrializeze. România încă are industrie și trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a o proteja, a o întări și a o adânci. Aici intră în discuție integrarea locală a marilor companii.

În curând veți putea afla de pe LifeNews.ro și ce modificări au fost aduse uzinei Dacia din Mioveni pentru a putea asambla modele pe o platformă cu totul nouă și ce efecte au acestea în rândul furnizorilor.

Citește și:

Leave a Comment