Share
Apar primele detalii despre planul Renault pentru România: Director nou la Dacia

Apar primele detalii despre planul Renault pentru România: Director nou la Dacia

Peste doar câteva zile, pe 14 ianuarie, Luca de Meo, noul șef al grupului Renault, va prezenta planul său de reorganizare a întregului grup. Până atunci însă, încep să apară primele modificări la divizia din România.

Începând cu 1 ianuarie 2021, fostul director general al Automobile Dacia și al Groupe Renault România, Christophe Dridi, a fost avansat la conducerea perimetrului industrial al gamei Global Access din România, Rusia și Maroc. Mai exact, Dridi va gestiona politica industrială a mărcilor Dacia și Lada, precum și uzinele din cele trei țări menționate care produc vehicule ale acestor branduri. În România, în subordinea acestuia se vor afla Miguel Oliver, directorul al Uzinei Vehicule Dacia (UVD) din Mioveni, și Gabriel Vieru, directorul Uzinei Mecanice și Șasiuri Dacia.

Christophe Dridi - Dacia Renault Romania Logan Sandero

Christophe Dridi și-a început cariera la Renault în 1993 ca inginer. În 2001, se alătură echipelor Alianței Renault – Nissan, în Japonia, unde ocupă funcţia de manager Calitate. Ulterior devine director Calitate Renault Mexic și, mai apoi, responsabil Incidentologie vehicule Renault la Technocentre, Franța. Din 2009, preia responsabilitatea de director Fabricație al uzinei din Casablanca și, ulterior, trece pe aceeaşi funcţie la uzina din Tanger, ambele din Maroc. Din 2016 a condus uzina Vehicule Dacia de la Mioveni, iar din 2018 a fost numit președinte director general Dacia și director general Groupe Renault România. Este absolvent al Ecole Supérieure des Sciences et Technologies de l’Ingénieur din Nancy, Franţa, şi deţine o diplomă MBA INSEAD.

„România are un potențial uriaș. Am descoperit acest lucru în 2016, când am venit pentru prima oară în această frumoasă țară. Industria auto este o bijuterie a economiei românești, iar infrastructura, integrarea locală și educația sunt esențiale pentru dezvoltarea acesteia. Potențialul vine, de asemenea, din profesionalismul echipelor Dacia și Renault, cărora aș dori să le mulțumesc, precum și tuturor partenerilor noștri care ne-au ajutat să livrăm clienților de-a lungul anilor produse de calitate și competitive, fabricate în România. Este primordial să rămânem competitivi si să livrăm produse de calitate. Am învățat multe de la voi și vă mulțumesc. Voi continua să fiu alături de voi, făcând parte din această provocare în noua poziție care mi-a fost încredințată în cadrul Business Unit-ului Dacia & Lada, în noua organizație a Grupului Renault, la nivel internațional”, a declarat Christophe Dridi.

Director român al mărcii Dacia în România

Totodată, începând cu 1 ianuarie, Mihai Bordeanu este numit Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe, iar de la 1 februarie 2021 el va deveni și Country Head Romania. Prin funcțiile sale, Bordeanu va gestiona activitatea de vânzări și marketing a mărcii Dacia în România, precum și coordonarea activității comerciale a mărcii românești din zona Europei de Sud-Est. El i se va subordona lui Denis Le Vot, Executive VicePresident, Regions, Sales and Marketing.

„Revin în România după un itinerariu profesional în țări în care marca Dacia a convins clienți cu profiluri și standarde diferite, precum Franța și Marea Britanie. Nu i-a cucerit doar pe aceste piețe, ci în cele 44 de țări unde este comercializată în prezent. Mă întorc acasă cu un sentiment de mândrie pe care l-am simțit profund și pe care orice român îl are când vede mașini Dacia pe străzile din întreaga lume. Înțelegerea exigențelor clienților, modul în care ne-am adresat pe fiecare piață au contribuit, de la an la an, la recunoașterea internațională a acestei mărci emblematice pentru România. Mă alătur echipelor care au reușit aceste transformări progresive pentru o companie și o marcă aflate în inima românilor de peste o jumătate de secol. Dacia are astăzi o dimensiune emoțională importantă, dată de valoarea de patrimoniu, și este un reper strategic pentru industrie și economie. Vremurile actuale necesită noi transformări și noi abordări. Am încredere pentru viitor că doar împreună vom fructifica această rețetă de succes, într-un mediu extrem de competitiv, marcat încă de o criză sanitară globală fără precedent”, declară Mihai Bordeanu.

El are o experiență de 22 de ani în marketing, comerț și business în companii cu profil auto și FMCG. În 2006 s-a alăturat echipei Toyota în România, unde a ocupat pe rând, funcțiile de director de marketing, director comercial şi director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Renault Commercial Roumanie pentru mărcile Dacia şi Renault. Din 2014 a fost director de marketing al Grupului Renault pentru piețele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru și Malta („North Territory”), iar din 2016, director de marketing pentru regiunea Eurasia. Din septembrie 2019 a fost numit VP Marketing Dacia. A absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi a urmat programe de management general în organizații de profil precum London Business School și CEDEP (INSEAD).

Citește și:
– Noile Logan și Sandero au majorat numărul de furnizori din România ai Dacia
– Luca DeMeo, noul director executiv Renault, la București, în prima vizită la diviziile grupului din afara Franței

Este interesant de menționat că anunțul de aseară privind numirile lui Christophe Dridi și Mihai Bordeanu, dezvăluie și faptul că marca Renault va avea o conducere separată în România. De altfel, aceste mutări subliniază intenția deja declarată a lui Luca de Meo, șeful întregului grup Renault, de a transforma marca Dacia într-una de sine stătătoare în cadrul grupului.

Într-o declarație de la începutul lui noiembrie 2020, de Meo menționa că mărcii Dacia trebuie să i se permită „să înflorească ca un brand cu drepturi depline, mai degrabă decât ca un subbrand al Renault. Marca are un potențial foarte mare și generează mulți bani. Este relativ ușor de vândut, deoarece are o propunere foarte clară: prețuri de intrare (n.n. – reduse) în fiecare segment al pieței”.

O altă noutate care reiese din ultimele comunicate ale Renault este împărțirea întregului grup, la nivel mondial, îm patru unități de afaceri – Renault, Dacia & Lada, Alpine și New Mobility. După cum se poate observa, mărcile Dacia și Lada, ambele având mașini cu prețuri reduse, au fost grupate într-un singur business unit. O noutate este și divizia New Mobility care va gestiona serviciile de mobilitate gândite de echipa lui Luca de Meo în „Renaultion”.

Renaultion, dezvăluit de Luca de Meo pe 14 ianuarie

Pe 14 ianuarie 2021 este programată prezentarea atât de așteptată a planului de reorganizare a grupului Renault, supranumit de Luca de Meo „Renaultion”. Într-o notă internă către angajați, șeful grupului francez arăta că „scopul este să revenim pe drumul cel bun și să rezolvăm problemele noastre cele mai presante cât mai repede posibil: lichiditățile și costurile. Acest lucru înseamnă că va trebui, probabil, să mergem mai departe decât era planificat cu eforturile noastre de reducere a costurilor”.

Este de așteptat ca planul lui de Meo să implice, pe lângă o reducere a costurilor și „o rentabilitate durabilă” precum și „generarea de fluxuri de numerar”, o reducere a numărului de produse din diferite game cu aproximativ 30% și o creștere a prețurilor.

„Va trebui să luăm decizii uneori dificile, dar care sunt necesare și pozitive pentru companie. Aș descrie-o ca pe o revoluție. Această revoluție, care trebuie dusă înainte de toți bărbații și femeile companiei, o numesc «Renaultion»”, a transmis Luca de Meo angajaților grupului francez.

Citește și:

Leave a Comment