-
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma - January 14, 2021
-
Renaulution: Viitorul Dacia, dezvăluit de șeful Renault, Luca de Meo - January 14, 2021
-
UPDATE: Surpriză în industria auto: Hyundai ar putea fi constructorul mașinii Apple - January 8, 2021
-
Piața românească de autoturisme a scăzut anul trecut cu 21,79%. Iată ce mașini au preferat românii - January 4, 2021
-
Cristian Milea: Odată cu preluarea Audi România am demisionat de la conducerea APIA - December 17, 2020
-
Ministerul Mediului: Sumele alocate programelor Rabla nu vor scădea. Nu avem în plan o reducere a valorii ecotichetului - November 12, 2020
Cristian Milea: Odată cu preluarea Audi România am demisionat de la conducerea APIA
Trecut, surprinzător pentru mulți, de la reprezentanța Opel în România la importatorul Audi din cadrul Porsche România, Cristian Milea va avea dificila sarcină de a repoziționa marca germană în lupta directă cu concurenții BMW și Mercedes-Benz.
Începând cu 1 ianuarie 2021, Cristian Milea, fost Country Director al Opel Southeast Europe LLC, preia funcția de director al mărcii Audi în România în cadrul celui mai puternic importator de mașini de la noi, Porsche România.
Cu o experiență de peste 20 de ani în funcții de conducere și cunoștințe extinse în domeniul auto, noul șef al Audi România a fost, până în această lună, și președinte al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA). Conform unei declarații oferite LifeNews.ro în cadrul unei discuții online cu mai mulți jurnaliști specializați, Cristian Milea a demisionat și din funcția deținută la APIA odată cu preluarea celei de director al Audi România. Conform oficialului, „în acest moment vă pot spune că mi-am depus demisia din funcția de președinte al APIA. Este un exercițiu unilateral, ca orice fel de demisie și are la bază rațiuni de ordin personal. Pe agenda APIA este deja programată o ședință de Comitet Director în care va fi discutată și această chestiune. APIA este o organizație extrem de puternică și sunt convins că se va găsi cât se poate de repede o soluție convenabilă pentru industrie”.
„Având o experiență îndelungată în acest domeniu am asistat la multe schimbări majore în cadrul sectorului auto și am înțeles cât de important este să ții pasul cu progresul tehnic și noutățile tehnologiei. Însă adevărata provocare intervine atunci când nu vrei doar să urmărești trendurile, ci vrei să le impui și să inovezi. În ceea ce privește domeniul auto, Audi este una dintre mărcile de top ale segmentului premium, impunând constant noi standarde, greu de atins. Personal, voi continua acest drum al brand-ului, privind tot timpul spre viitor și urmărind o viziune caracterizată de inovație și progres”, a declarat Cristian Milea.
Citește și:
– Industria auto românească în anul pandemiei: Scădere cu mai mult de 15% a cifrei de afaceri
Cu studii în mecanică și economie, dar și de antreprenoriat și administrarea afacerilor, Cristian Milea a ocupat de-a lungul timpului funcții importante în mediul auto românesc. În 2000, Cristian Milea a devenit managerul rețelei de dealeri a Autoitalia SRL România – importatorul Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Maserati și Lancia – ocupând această poziție până în anul 2012. În următorii opt ani, până în prezent, el a ocupat poziția de director pentru România al Opel Southeast Europe LLC.
Sarcină dificilă pentru Cristian Milea
Deși nu a oferit detalii despre poziția în care se află în prezent brandul premium al grupului Volkswagen, Audi, noul director al acestei mărci are o sarcină dificilă. Conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), brandul german a pierdut în 2020 circa 31% din vânzările de anul trecut, peste scăderea medie a pieței (25%). Asta în timp ce concurenții săi direcți, BMW și Mercedes-Benz, au raportat și ei scăderi – de 23%, respectiv, 26% -, dar mult mai mici. În cifre exacte, în primele 11 luni ale lui 2020 Audi a comecializat în România 1.036 de autoturisme, iar BMW 2.625 și Mercedes-Benz 2.702. În plus, deși are o gamă de produse extrem de perfomantă, Audi deține în protofoliu, deocamdată, un singur vehicul electric, SUV-ul e-tron, în timp ce atât BMW cât și Mercedes-Benz au câte două – i3 și iX3, respectiv, EQC și EQV.
„Marca este într-un moment de reviriment. Sunt preconizate schimbări care se vor simți extrem de repede în relația noastră cu piața. Sigur că mizăm pe gama de produse, acolo unde familia e-tron se va întregi. Electrificarea ne va permite să creștem prezența în acest segment. Contăm pe reangajarea întregului corp de dealeri și a echipei mărcii care se vor reașeza în relația cu clienții”, a explicat Cristian Milea cum se vede viitorul mărcii Audi în România.