Share
Cristian Milea, Opel: „Rabla Plus” e eficient și a dovedit asta, dar nu și „Rabla Clasic”

Cristian Milea, Opel: „Rabla Plus” e eficient și a dovedit asta, dar nu și „Rabla Clasic”

Country Managerul Opel România, Cristian Milea, este de părere că, în timp ce programul „Rabla Plus” este unul dintre cele mai eficiente din ultima perioadă, „Rabla Clasic” nu face decât să redistribuie clienții în intervalul de valabilitate a programului.

Care considerati ca sunt motivele pentru care piata autoturismelor noi din România a evoluat atât de bine, prin comparație cu celelalte state europene, în primele 9 luni ale anului?

Piața autovehiculelor noi din România este încă mult sub nivelul vânzărilor de autovehicule rulate. În contextul unei creșteri economice, trendul pozitiv al vânzărilor de mașini noi este firesc.  

În primele nouă luni ale acestui an, numărul de autoturisme achiziționate de persoane fizice este cu 29,5% mai mare față de cel din perioada similară a anului trecut. Și vânzările către persoane juridice au crescut, însă, per total, volumul autovehiculelor noi din Româmia este încă mult inferior mediei europene. Contextul general al pieței noastre, atât din perspectiva indicelui de motorizare, cât și din cea a vechimii parcului național este unul care oferă elemente raționale pentru evoluția pozitivă a vânzărilor de vehicule noi.

Dacă ne referim strict la creșterea pieței din luna septembrie a acestui an, trebuie menționat faptul că rezultatele slabe ale lunii septembrie 2018 au fost influențate de intrarea în vigoare a unui nou val de reglementări WLTP care a crescut artificial piața în luna august 2018. Având în vedere acest aspect, creșterea din septembrie 2019 (n.n. – 118%) nu mai pare la fel de spectaculoasă, exercițiul din acest an reprezentând o pregătire mai bună a intregii industrii pentru alinierea la standardele EVAP, al căror deadline a fost 1 septembrie, ca și în cazul WLTP pentru anul anterior.

Pentru Opel, factorii principali care au contribuit la obținerea unei creșteri constante a vânzărilor sunt mixul bun de modele al gamei și filosofia mărcii, democratizarea tehnologiilor de top. Portofoliul excelent a fost dublat de o calitate foarte bună a serviciilor oferite clienților mărcii de către o rețea de parteneri autorizați cu o foarte bună distribuție teritorială și un puternic focus pe politici pro-client. Nu în ultimul rând, grija constantă pentru alinierea ofertei comerciale a mărcii la exigențele cumpăratorului local are un efect catalitic pentru rezultate.

Cum influențează standardele WLTP vânzările companiei dvs.?

Standardele WLTP (EVAP) nu au impact asupra vânzărilor Opel. Gama noastră de modele a fost aliniată noilor cerințe cu mult înainte de intrarea în vigoare a noilor reglementări.

Care sunt principalele noutăți Opel?

Anul acesta vom lansa noul Opel Corsa, noul Astra și noul Zafira Life. Opel Corsa nu va fi disponibil doar în versiunea clasică, cu motor cu ardere internă, ci pentru prima dată și în versiunea complet electrică Corsa-e, cu o autonomie în modul electric de până la 330 km conform WLTP1. Această versiune a modelului va sosi în centrele de distribuție în primul trimestru al anului viitor.

Tot în primul trimestru al anului viitor vom mai lansa un model electrificat, noul Grandland X Hybrid4 cu tracțiune integrală. Autovehiculul plug-in hibrid combină un motor pe benzină supraalimentat de 1,6 l cu două motoare electrice pentru o putere totală a sistemului de 300 CP.

Cu o generație complet nouă de motoare și transmisii, Opel Astra stabilește noi standarde în materie de eficiență și nivel redus de emisii. În comparație cu generația anterioară, emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 21%. Aceste valori propulsează noul Astra în vârful clasei de autovehicule compacte și îl transformă în cel mai eficient Astra din toate timpurile.

Provocările sunt, în continuare, lipsa de predictibilitate a pieței auto și lipsa unei taxe de mediu care permite în continuare o afluență îngrijorătoare de autovehicule second-hand. (…) Este, de asemenea, nevoie de un plan coerent de dezvoltare a unei infrastructuri pentru alimentarea autovehiculelor electrice.

Noul Opel Zafira Life va întregi oferta noastră de modele multifuncționale. La douăzeci de ani de la succesul înregistrat cu prima generație, în 1999, vom lansa acum a patra generație. Zafira Life are noi dimensiuni – trei variante de lungime, spațiu foarte flexibil pentru până la nouă persoane și funcții de confort și asistență de ultimă generație.

Care estimați că va fi volumul pieței de autoturisme noi din România la finalul acestui an comparativ cu anul precedent?

Nu vorbim despre o piață predictibilă, însă ținând cont de cifrele de vânzări ale primelor nouă luni, putem estima o creștele a livrărilor la finalul anului de peste 10% față de anul trecut.

În condițiile acestei creșteri, care va fi cota de piață a Opel la finalul anului în curs?

Cu ofensiva de modele utilitare, dar și cu noile autoturisme ce vor fi lansate în ultimele luni ale anului, estimez o cotă de piață în jurul valorii de 6%. În termeni de unități vândute în 2019, anticipez ca vom reuși să depășim ambițioasa cifră de 10.000 de unițăți, marcând astfel al șaselea an de creștere consecutivă pentru Opel în România.

În ultimii ani segmentul SUV a crescut mult mai repede decât piața totală. Având în vedere normele tot mai drastice în privința poluării, considerați că acest trend se va păstra sau clienții vor migra către zone ale pieței în care este mult mai simplă electrificarea vehiculelor?

Segmentul SUV/CUV este în continuare în creștere. Opel propune în acest segment gama X formată din Crossland X, Mokka X și Grandland X, modele care vin cu motorizări termice moderne, cu emisii reduse. În plus, de la anul va oferi și o variantă hibridă ceea ce va face oferta și mai atractivă. În concluzie, nu, nu cred că noile standarde vor afecta vânzările de SUV-uri.

Considerați că programele „Rabla Clasic” și „Rabla Plus” au ajutat vânzările companiei dvs.? Sunt aceste programe utile pentru piață?

Programul „Rabla Plus” este unul dintre cele mai eficiente din ultima perioadă. Vânzările din 2019  au dovedit acest lucru, creșterile înregistrate de în zonele vehiculelor BEV și PHEV reprezentând un maxim istoric pentru piața locală. Cum spuneam, Opel va lansa două autovehicule complet noi în segmentul mașinilor electrificate, Corsa-e și Grandland X Hybrid 4 și sunt convins că programul va avea un impact pozitiv asupra vânzărilor acestora.

În schimb, cred că programul „Rabla Clasic” nu mai este eficient. Practic, nu face decât să redistribuie clienții existenți în intervalul de valabilitate a programului. Un nou program ar putea susține vânzările de autovehicule noi în funcție de calitățile acestora, mai ales cele legate de emisia de CO2.

Având în vedere că piața mașinilor de ocazie a început să scadă, credeți că mai este necesară impunerea unei taxe pe poluare?

Ponderea pieței autoturismelor rulate este cu mult peste cea a autovehiculelor noi. Avem cel mai vechi parc din Europa – o ușoară scădere a vânzărilor de autovehicule second-hand nu înseamnă că nu trebuie să căutăm în continuare soluții optime pentru taxarea poluării.  În plus, alinierea la standardele europene de emisii impune găsirea unor soluții legislative, problema traficului în aglomerările urbane fiind o altă declinare a acestei tematici care necesită acțiuni imediate.

Care sunt provocările principale pe care credeți că la va avea de întâmpinat piața auto românească pe termen mediu și lung?

Provocările sunt, în continuare, lipsa de predictibilitate a pieței auto și lipsa unei taxe de mediu care permite în continuare o afluență îngrijorătoare de autovehicule second-hand. Să nu uităm că multe dintre tranzacțiile cu mașini de ocazie sunt nefiscalizate. Astfel de autovehicule  cauzează probleme întregii societăți românești – calității vieții si sănătății – siguranța pe care o poate oferi un autovehicul mai vechi de zece ani cu un istoric incert fiind minimă, în vreme ce impactul asupra condițiilor de mediu, din perspectiva poluării, este, indiscutabil, unul negativ. Este, de asemenea, nevoie de un plan coerent de dezvoltare a unei infrastructuri pentru alimentarea autovehiculelor electrice.

Citește și:

Leave a Comment