-
Josef Reiter (BMW România): România este pe dos față de piețele din vest - 21 hours ago
-
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma - January 14, 2021
-
Renaulution: Viitorul Dacia, dezvăluit de șeful Renault, Luca de Meo - January 14, 2021
-
UPDATE: Surpriză în industria auto: Hyundai ar putea fi constructorul mașinii Apple - January 8, 2021
-
Piața românească de autoturisme a scăzut anul trecut cu 21,79%. Iată ce mașini au preferat românii - January 4, 2021
-
Cristian Milea: Odată cu preluarea Audi România am demisionat de la conducerea APIA - December 17, 2020
-
Ministerul Mediului: Sumele alocate programelor Rabla nu vor scădea. Nu avem în plan o reducere a valorii ecotichetului - November 12, 2020
An dificil pentru mărcile de lux în Interbrand – Best Global Brands 2020
Domeniu de obicei rezistent la crizele economice, luxul a fost puternic lovit de efectele pandemiei. În afara Hermes, toate mărcile de lux din Top 100 au pierdut din valoare.
În ultimii doi ani, clasamentul Interbrand a avut printre vedetele sale companiile din industria luxului. Asta fără ca vreuna dintre mărcile de lux să ajungă în Top 10. Din nefericire, în 2020, în afara Hermes, toate brandurile de lux au înregistrat scăderi cuprinse între 1% și 9%.
Cea mai puternică marcă de lux din clasamentul Interbrands al celor mai valoroase mărci din lume, Louis Vuitton a păstrat poziția a 17-a ca și anul trecut. Doar că, după creșterea cu 14% din 2019, acum marca a înregistrat un recul cu 2% până la 31,72 miliarde de dolari.
A doua marcă din zona luxului a reușit chiar să urce de pe poziția 22 pe 21, însă asta doar pentru că mărcile din alte domenii aflate mai sus au avut scăderi mai puternice. În 2020, valoarea Chanel a scăzut cu 4% până la 21,20 mld. USD.
Aflată pe locul trei între mărcile de lux, Hermes este singura care nu a înregistrat un recul nici în privința poziției din clasament și nici în cea a valorii. Astfel, în acest an Hermes ocupă locul 28, ca și în 2019, cu o valoare identică: 17,96 mld. USD.
Clasamentul Interbrand al mărcilor de lux continuă cu Gucci (15,67 mld. USD) pe poziția 32, Cartier (7,49 mld. USD) pe locul 73, Dior (5,98 mld. USD) pe locul 83, Tiffany & Co. (4,96 mld. USD) pe 94, Burberry (4,80 mld. USD) pe 97 și Prada (4,49 mld. USD) pe 99.