Share
Apple, Google și Amazon, liderii clasamentului mărcilor, Interbrand 2019

Apple, Google și Amazon, liderii clasamentului mărcilor, Interbrand 2019

Tocmai a fost dată publicității cea de-a 20-a ediție a cunoscutului clasament al celor mai valoroase mărci din lume, Best Global Brands 2019. Apple, Google și Amazon își continuă lupta pentru prima poziție.

Interbrand a lansat cunoscutul său raport „Best Global Brands” 2019, care arată că Apple, Google și Amazon își continuă poveștile de succes și lupta pentru poziția fruntașă din clasamentul celor mai valoroase mărci din întreaga lume. Raportul a dezvăluit, de asemenea, că industria luxului și a comerțului cu amănuntul sunt sectoarele cu cea mai rapidă creștere. Valoarea totală combinată a Top 100 este de 2,13 mii de miliarde de dolari, în creștere de 5,7% față de 2018.

„La douăzeci de ani de la primul nostru raport «Best Global Brands», clienții sunt mai informați, mai conectați și mai atenți ca niciodată”, a declarat Charles Trevail, directorul general al Interbrand.

În ediția din acest an sectorul tehnologiei continuă să conducă autoritar, companiile din acesta ocupând jumătate din Top 10. Liderul absolut este Apple cu o valoare de 234,2 miliarde de dolari, în creștere cu 9% față de anul anterior. Pe poziția a doua se află Google cu 167,7 miliarde de dolari (+8%), în timp ce pe trei se găsește în acest an Amazon cu 125,2 mld. USD, în creștere cu nu mai puțin de 24% față de 2018.

Și pe poziția a patra se află tot o companie din domeniul tehnologiei, Microsoft, cu o valoare de 108,8 mld. USD. Abia pe cinci apare primul brand din afara sectorului tehnologiei, Coca-Cola, cu o valoare de 63,6 miliarde de dolari. Acesta este urmat de Samsung (61,1 mld. USD), Toyota (56,2 mld. USD) și Mercedes-Benz (50,8 mld. USD). Ultimele două locuri din Top 10 sunt ocupate, în ordine, de mărcile McDonalds (45,3 ml. USD) și Disney (44,3 mld. USD).

Printre aparițiile surprinzătoare se află Dell (9,1 mld. USD), care revine în Top după o absență de șase ani, Uber (5,71 mld. USD) și LinkedIn (4,8 mld. USD) ambele pentru prima dată în clasamentul „Best Global Brands”.

Leave a Comment