Share
APIA: Segmentul SUV a urcat la 38,3% din piață

APIA: Segmentul SUV a urcat la 38,3% din piață

În primele nouă luni ale acestui an românii au continuat să cumpere SUV-uri, în ciuda scăderii pieței cu 32,3%.

Faptul că românii preferă SUV-urile atunci când cumpără mașini noi este deja cunoscut, însă rapiditatea cu care aceste segment se impune în fața celorlalte este impresionantă. În contextul unei scăderi mai mici decât restul pieței auto, cota de piață a SUV-urilor a urcat după primele nouă luni din 2020 până la 38,3% din total, iar trendul nu pare să se schimbe.

Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în perioada ianuaroie – septembrie 2020 au fost comercializate în România 83.628 de autoturisme, în scădere cu 31,8% față de aceeași perioadă din 2019. Asta în ciuda faptului că în septembrie s-a înregistrat o creștere importantă (+81,8%) generată însă de înmatricularea multor vehicule de către importatori și dealeri pentru a ocoli atât cât se poate termene impuse în regulamentele europene de omologare.

Astfel, la finalul lui septembrie segmentul SUV deținea o pondere de 38,8% din piață grație unuir recul cu doar 24,3% față de cel de 31,8% al pieței totale. În același timp, segmentul
C (compact), a ajuns la 33,5% din piața autoturismelor în timp ce segmentul B deține 21%. Restul segmentelor ocupă părți neglijabile din piață D (3,8%), A (1,7%), monovolum (0,7%), E (0,5%), Sport (0,3%) și lux (0,1%.

Cele mai căutate modele din primele nouă luni ale lui 2020 au fost, în ordine, Dacia Logan (12.133 unități), Dacia Sandero (6.475 unități), Dacia Duster, (6.019 unități), Renault Clio, (2.747 unități) și Skoda Octavia (2.241 unități).

Citește și:

Leave a Comment