Share
Cota de piață a mașinilor electrificate va urca la 15% în 2021

Cota de piață a mașinilor electrificate va urca la 15% în 2021

European Federation for Transport and Environment (T&E) a dat publicității un studiu care relevă că vânzările de mașini electrificate (100% electrice și hibride plug-in) se vor tripla în următoarea perioadă.

Conform studiului T&E una din 10 mașini noi vândute în toată Europa în acest an va fi electrică sau hibridă cu încărcare la priză, ceea ce înseamnă o triplare a nivelului atins anul trecut (3%). Creșterea majoră a comerțului cu mașini electrificate are loc ca urmare a noilor norme de depoluare impuse de Comisia Europeană la nivel continental.

Raportul T&E notează și că mașinile electrificate vor atinge în 2021 o dotă de piață de 15% pe măsură ce producătorii auto se luptă, prin lansarea de noi modele și variante de motorizări, să ăși reducă nivelul mediu al emisiilor de CO2.

Proiecțiile menționate se bazează pe datele de vânzări din prima jumătate a lui 2021, precum și pe creșterile preconizate odată cu implementarea unor noi standarde de depoluare.

„Vânzările de mașini electrice sunt în plină expansiune datorită standardelor UE privind emisiile. Anul viitor, una din șapte mașini vândute în Europa va fi de tip plug-in”, consideră Julia Poliscanova, directorul în cadrul Transport and Environment (T&E).

Conform normelor care intră în vigoare la 1 ianuarie 2021, producătorii de autovehicule trebuie să reducă emisiile medii ale vehiculele vândute până la 95g CO2/km sau să facă față unor amenzi care pot ajunge la miliarde de euro. Trebuie menționat și că în acest an 5% dintre mașinile vândute sunt excluse din calculele privind penalitățile ca o concesie a noile standarde, însă de anul viitor fiecare vehicul vândut va fi inclus în sistemul de calcul.

Astfel, datele menționate de cei de la T&E arată că în primele șase luni ale acestui an emisiile medii au scăzut la nivel european de la 122g CO2 până la 111g CO2, cea mai mare scădere din ultimul deceniu.

Totuși, grupurile ecologiste din UE nu par mulțumite. „Producătorii din UE s-au întors în cursa pentru dezvoltarea de vehicule electrice, dar fără obiective mai ambițioase cu privire la emisiile de CO2 pentru 2025 și 2030, vor rămâne în urmă încă din 2022”, și-a explicat opinia Julia Poliscanova.

Ea acuză, de asemenea, concesiile făcute de Comisia Europeană, una dintre acestea dând posibilitatea companiilor cu emisii sub limita impusă în Europa să vândă așa-numite „credite” celor aflate departe de atingerea țintelor. Un caz concret este cel al suedezilor de la Volvo care, grație vânzărilor tot mai mari de vehicule hibride, s-au declarat gata să comercializeze astfel de „credite”. Oficialii T&E notează și că ținta este deja destul de clară, dacă avem în vedere că Volvo este deținut de grupul chinez Geely, același care este și acționar al grupului Daimler, unul dintre producătorii aflați departe de țintă.

Raportul T&E arată că, în timp ce marca Volkswagen a fost întârziată în încercarea de a lansa noua sa gamă de vehicule electrice atât de pandemie cât și de anumite probleme tehnice, fapt ce a dus la poziționarea departe de noile ținte de emisii, alte branduri, precum Toyota, Mazda, BMW, Renault sau Nissan fie au atins deja obiectivele pentru 2020, fie sunt foarte aproape de a face asta.

Piața de mașini electrice, dominată de Renault Zoe și Tesla Model 3

Raportul T&E arată că în prima jumătate a lui 2020 piața vehiculeolro 100% electrice din Europa a fost dominată de două modele. Este vorba despre Renault Zoe, vehicul comercializat în circa 35.000 de unități și de Tesla Model 3, vehicul comercializat în 30.000 de unități. Pe locurile umrătoare se clasează Volkswagen e-Golf cu 17.000 unități, Peugeot e208 cu 13.000 unități, Nissan Leaf și Audi e-tron cu câte 12.000 unități.

În privința țintelor pentru 2020 puține mărci au reușit să se apropie de valoarea necesară. Astfel, dacă grupul PSA se află deja cu 3 gr. CO2/km dicolo de bariera impusă, BMW mai are doar 0,3 gr./km până la țintă, iar Renault, Toyota-Mazda, Ford și Nissan sunt la mai puțin de 2 gr. CO2/km de țintă. În schimb Hyundai-Kia și Volkswagen trebuie să reducă emisiile cu 5 gr., Daimler cu 9 gr., iar Jaguar-Land Rover cu 13 gr.

Citește și:

Tinte CO2

Leave a Comment