Share
Gabriela Firea se laudă deja cu parcarea Park&Ride din Pantelimon deși lucrările sunt departe de finalizare

Gabriela Firea se laudă deja cu parcarea Park&Ride din Pantelimon deși lucrările sunt departe de finalizare

În ciuda faptului că viitoarea parcare Park&Ride din Pantelimon nu va fi gata la data stabilită prin contract și a problemelor cauzate celor care tranzitează zona de indolența constructorului Gabriela Firea a ținut să anunțe că proiectul „va fi gata în această toamnă”.

Într-o postare pa pagina sa de Facebook, primarul general al Bucureștiului, Gabriela Firea a ținut să anunțe că „încă un proiect important pentru bucureșteni, preluat de la zero în 2016, devine realitate. Park&Ride Cora Pantelimon, doar o groapă în urmă cu patru ani, va fi gata în această toamnă, după șapte ani de blocaje”.

Deși imaginile realizate de LifeNews.ro la fața locului cu doar câteva zile în urmă, atunci când atrăgeam atenția că indolența constructorului Park&Ride Pantelimon pune șoferii care tranzitează zona la grea încercare, fapt ignorat de d-na Firea, arată că lucrările sunt departe de a fi finalizate, Gabriela Firea pare să prefere promisiunile.

Gabriela Firea - Oxigen

Conform edilului „în acest moment, lucrările complicate au fost terminate. Au fost finalizate fundația parcării și fundațiile rampelor, au fost montați peste 30 dintre stâlpii metalici, iar acum se montează traversele metalice. Pentru calea de rulare a tramvaiului, au fost montate curbele, macazul, dar și peste 36 de metri de șine”.

Gabriela Firea aținut să menționeze și că „pentru realizarea parcării a fost schimbată soluția tehnică. Nu era posibilă construirea unei parcări subterane, așa cum s-a dorit inițial de fosta administrație a Capitalei. Noua soluție tehnică, o parcare supraterană cu 500 de locuri cu terminal STB, a fost realizată prin întocmirea unui PUZ, aprobat la nivelul CGMB. Prin acest obiectiv de investiții se reconfigurează, practic, toată zona. Nu construim doar o simplă parcare etajată, ci un nod intermodal care include tramvaie, autobuze și peroane pentru microbuze private. De asemenea, este pregătit terenul și pentru viitoarea stație de metrou din zonă. Astfel, șoferii care vin din afara Capitalei își vor putea lăsa mașinile în parcare și de acolo să circule spre centrul orașului folosind mijloacele de transport în comun”.

Parțial adevărată, aceast afirmație a primarului ascunde și câteva inadvertențe sau, dacă vreți, „speranțe” ale Gabrielei Firea care nu au la bază date concrete.

În ciuda speranțelor primarului Gabriela Firea, amplasată fără studii de trafic și impact, parcarea din Pantelimon va avea soarta celei din Străulești

Astfel, ideea că „este pregătit terenul și pentru viitoarea stație de metrou din zonă” este, cel mult, un vis al doamnei Firea. În acest moment proiectul liniei de metrou Piața Universității – Pantelimon, continaure a Magistralei 5 care va lega Drumul Taberei de centrul orașului, se află doar pe planșetă. Niciun oficial al Metrorex nu poate spune cu exactitate nici măcar când vor demara lucrările, dar să aibă vreo idee în privința funcționării stației de metrou despre care vorbeste edilul.

Apoi, o altă afirmația hazardată a Gabrielei Firea este cea conform căreia „șoferii care vin din afara Capitalei își vor putea lăsa mașinile în parcare și de acolo să circule spre centrul orașului folosind mijloacele de transport în comun”. Destrămat cu argumente de LifeNews.ro cu luni în urmă, acest vis al doamnei primar are toate șansele să se tranforme într-un coșmar cu un cost de 21 de milioane de euro, adică suma aferentă proiectului parcării Park & Ride Pantelimon.

Asta pentru că, pe deoparte, cei care intră cu mașinile din afara orașului sunt nevoiți deja să stea în trafic zeci de minute înainte de a ajunge la faimoasa parcare și, având în vedere întârzierea vor prefera mai degrabă să își continue drumul decât să piardă alte zeci de minute pentru a lăsa mașina și a aștepta un autobuz care se blochează în același trafic intens de pe Șoseaua Pantelimon sau câteva linii de tramvai care au spațiu de protecție cu borduri doar pentru cinci stații, ulterior blocându-se și ele în traficul infernal.

O altă cauză a inutilității acestei parcări care, mai degrabă, trebuia amplasată în zona centurii Bucureștiului pentru a opri mașinile care vin din afara orașului înainte ca acestea să se blocheze în trafic, este indolența celor care parchează în ciuda existenței semnelor de circulație care intezic asta și, mai grav, a poliției care ignoră cu bună știință aceste contravenții. Nu e mai simplu și mai ieftin să parchezi pe prima bandă a unul bulevard, gratuit și mai aproape de casă decât să lași mașina la capătul Șoselei Pantelimon pentru a lua apoi tramvaiul ca să ajungi acasă? În acest caz exemplul unei parcări de același fel, dar executată de Metrorex în zona Străulești, este cât se poate de elocvent!

Citește și:

Park & Ride Pantelimon - proiect

Leave a Comment