Share
Microlino 2.0, urmașul simpaticei Isetta, ajunge pe piață cu un preț de 12.000 de euro

Microlino 2.0, urmașul simpaticei Isetta, ajunge pe piață cu un preț de 12.000 de euro

Toată industria auto, ba chiar și noi companii apărute peste noapte, dar cu pretenții de producător de mașini, încearcă să prindă valul electrificării. Unul dintre noii concurenți de pe piață poartă numele Micro Mobility Systems, iar produsul său, Microlino, este cu totul special.

Odată cu avalanșa de mașini electrice care inundă piața și, în câțiva ani, șoselele, a devenit limpede că simpla dezvoltare a unui vehicul dotat cu baterii și motor electric nu va mai fi suficientă pentru a atrage clienți. Și, dacă nu te poți bate cu giganți precum Tesla, BMW sau Renault la nivelul autonomiei, singura șansă de a avea succes se leagă de design și caracterul special al mașinii.

Elvețienii de la Micro Mobility Systems par să fi înțeles foarte bine asta și, așa cum Fiat a reușit în 2007 să rupă gura târgului cu readucerea pe piață a modelului 500, epigonul faimosului Cinquecento din 1957, au prezentat în premieră mondială modelul Microlino 2.0. De ce 2.0? Pentru că varianta inițială, denumită simplu, Microlino, a fost prezentată publicului în 2015. Dar nu modelul din 2015 include vehiculul în gama mașinilor speciale, reîncarnate după zeci de ani, ci legătura cu un strămoș mult mai celebru și ciudat totodată.

Ca să nu o lungim, atât Microlino cât și Microlino 2.0 sunt inspirate din faimosul și, totodată, ciudatul model Isetta, produs inițial de italienii de la Iso SpA, în 1953 și, mai apoi, de germanii de la BMW care, în 1955 au cumpărat licența de producție.

Iso Isetta

Poreclită de unii „mașina-frigider” pentru că, la bază, compania Iso SpA nu era altceva decât un producător de frigidere al cărei patron s-a hotărât brusc să producă o mașină populară perfectă pentru străzile înguste ale orașelor italiene, Isetta a fost un adevărat succes. Dar nu pentru firma italiană, care a vândut doar ceva mai mult de 1.000 de unități, ci pentru BMW, care, după ce a schimbat motorul mașinii, a reușit să comercializeze circa 162.000 de unități. Trebuie menționat faptul că licența Isetta a fost folosită și de francezii de la Velam, dar și de companiile DeCarlo și Romi din America de Sud.

Microlino, urmaș al modelului Isetta

Lăsând deoparte modelul istoric și foarte apreciat de fanii BMW care trec prin cunoscutul BMW Welt din Munchen, urmașul Isettei, actualul Microlino 2.0 ar fi trebuit să aibă premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva, însă anularea evenimentului a forțat producătorul elvețian să prezinte vehiculul doar online.

Microlino 2.0 are o lungime de doar 2,4 metri, fapt ce permite „înghesuirea” a trei astfel de vehicule într-un singur loc de parcare al unui vehicul normal. Conform producătorului, pachetul de baterii îi asigură o autonomie de 200 km, în timp ce motorul electric de 15 kW permite atingerea unei viteze maxime de 90 km/h. Încărcarea bateriilor de la o priză casnică poate fi făcută în patru ore. Un detaliu extrem de important, prețul lui Microlino 2.0 este de 12.000 de euro, iar primele livrări sunt promise pentru 2021.

Dacă vi se pare o investiție inspirată trebuie să știți că veți fi nevoiți să vă așezați la coadă. Oficialii Micro Mobility Systems susțin că au deja circa 17.000 de comenzi.

Microletta, sora mai mică

Odată cu prezentarea modelului Microlino 2.0, compania elvețiană a ținut să arate potențialilor cumpărători și o soră mai mică a acestui model liliputan. Utilizând numele Microletta, elvețienii de la Micro Mobility Systems au prezentat un triciclu electric cu o autonomie de 100 km și o viteză maximă de 80 km/h. Deși nu au anunțat data intrării în producție a acestui simpatic vehicul de oraș, producătorii susțin că oricine îl poate comanda pentru suma de 4.900 de euro.

Microlino
Microletta

Leave a Comment