Share
Apple Watch, mai vândut decât întreaga producție a industriei elvețiene de ceasuri

Apple Watch, mai vândut decât întreaga producție a industriei elvețiene de ceasuri

Un raport al Strategy Analytics relevă faptul că în 2019 ceasul inteligent al americanilor de la Apple a fost mai vândut decât apreciatele produse ale industriei elevețiene a ceasurilor.

Conform analiștilor Strategy Analytics, companie independentă de cercetări de piață și consultanță cu sediul la Boston, gigantul IT Apple a vândut în 2019 circa 30,7 milioane de smartwatch-uri, în creștere cu 36% față de 2018. În același timp, livrările de ceasuri elvețiene au înregistrat un recul de 13%, până la 21,1 milioane de piese. Asta după ce, în 2018, industria elvețiană de ceasuri învingea Apple cu 24,2 milioane de ceasuri, față de 22,5 milioane.

Rezultatul din 2019 pare să dea peste cap raționamentul celebrului Jean-Claude Biver, șeful Tag Heuer și al întregii divizii de ceasuri a grupului LVMH. Acesta spunea în 2015, când Apple Watch intra pe piață, că industria elvețiană nu are motive să se teamă de acest produs pentru că un smartwatch nu va reprezenta niciodată un obiect care să poată fi lăsat moștenire și nici unul care să simbolizeze statulul celui care îl poartă. Ca în orice industrie în care apare un element disruptiv, producătorii tradiționali de ceasuri nu păreau a vedea pe atunci amenințarea, ei continuând să judece piața după variabile care erau importante în trecut.

Ei bine, ca și carismaticul Jean-Claude Biver, mulți dintre artizanii industriei elvețiene de ceasuri au preferat să privească smartwatch-urile doar ca pe niște jucării cărora le lipsesc atuuri atât de lăudate de pasionații de ceasuri mecanice precum tradiția, detaliile tehnice și de design sau pietrele prețioase. Doar că un produs nou, disruptiv, poate veni cu alte atuuri. La fel de importante. Și exact asta au scos pe piață cei de la Apple cu deja cunoscutul lor smartwatch.

Modul în care Apple, și apoi mulți alți producători de echipamente inteligente, au reinventat ceasul de mână nu are rezonanță astăzi doar în vânzări, ci și în dinamica de utilizare. Pentru un neinițiat în domeniul ceasurilor clasice, mai ales din zona premium sau de lux, achiziționarea unui Apple Watch este echivalentă cu cea a unui smartphone, dar, odată ce a descoperit toate posibilitățile de utilizare ale ceasului inteligent, cu greu mai poate fi atras de un ceas clasic.

Experiența arată că un smartwatch performant este mai mult decât un obiect care măsoară timpul. El îți oferă posibilitatea de a primi notificări, îți evaluează activitatea fizică, îți arată prognoza meteo, îți spune dacă echipa ta preferată a câștigat meciul și o mulțime de alte lucruri, inclusiv dacă pulsul tău a luat-o razna. Prin urmare, în special tinerii care utilizează un smartwatch, cu greu mai pot fi convinși să poarte un altfel de ceas. Și, de fiecare dată când, mânați de dorința de a epata, schimbă totuși pentru câteva ore ceasul inteligent cu unul clasic, insatisfacția de a nu fi la curent cu toate cele informațiile oferite de smartwatch îi face să revină rapid la un Apple Watch sau, eventual, un alt produs asemănător.

E drept că pasionații de ceasuri clasice de lux își vor iubi întotdeauna colecția și vor purta de câte ori au ocazia o piesă care să le amintească de ceva sau să le ofere imaginea pe care și-o doresc în fața celor din jur. Însă acest tip de client al marilor case elvețiene de ceasuri pare să fie tot mai greu de găsit. În schimb, Apple sau Samsung cresc tot mai mult în clasamentele de vânzări grație generațiilor tinere. Iar cercetarea celor de la Strategy Analytics privind vânzările de ceasuri din 2019 dovedește această stare de fapt cu prisosință.

Leave a Comment