Share
Surpriză pe piața de telefonie: Deutsche Telekom analizează o posibilă fuziune cu Orange

Surpriză pe piața de telefonie: Deutsche Telekom analizează o posibilă fuziune cu Orange

Două dintre companiile majore din piața telecom, cu divizii în România, analizează o posibilă fuziune. Cel puțin asta susțin jurnaliștii germani de la Handelsblatt.

Grupul Deutsche Telekom – care controlează Telekom România – analizează o posibilă fuziune cu rivalul francez Orange (prezent și el în România), potrivit unui articol publicat de cotidianul german Handelsblatt.

În replică, un purtător de cuvânt de la Orange a spus că „nu există idei sau discuţii care să se deruleze în prezent” cu privire la o astfel de iniţiativă.

Potrivit Handelsblatt, Deutsche Telekom evaluează o posibilă alianţă cu Orange în cadrul unui scenariu strategic, publicaţia menţionând că cele două companii au cooperat cu prilejul unor achiziţii derulate în ultimii opt ani. Fuziunea ar urma să ia forma unui schimb de acţiuni pentru că niciuna din cele două părţi nu şi-ar permite o preluare clasică. Prin această fuziune, Deutsche Telekom vrea să dea naştere unui jucător dominant în Europa care să poată concura cu AT&T şi Verizon peste hotare.

Începând de anul trecut, Orange a acordat Deutsche Telekom acces la reţeaua sa de fibră optică din Polonia iar cele două companii cooperează de mai mulţi ani în domeniul infrastructurii mobile din Polonia. Celelalte pieţe unde cei doi giganţi au activităţi care se suprapun sunt Slovacia şi România.

Deutsche Telekom este cea mai mare companie de telecomunicaţii din Europa cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 72 miliarde euro în timp ce Orange are o valoare de piaţă de aproximativ 40 miliarde euro.

Deutsche Telekom controlează un pachet majoritar din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization (OTE), care, la rândul său, deţine 54,01% din Telekom România. La jumătatea lunii august 2014, Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brandul „T”.

De asemenea, grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în perioada iulie-septembrie 2019, a obţinut o cifră de afaceri de 279 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.928.000 de clienţi, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018.

Leave a Comment