Share

Vodafone își anunță clienții că scumpește abonamentele și serviciile

Operatorul de telefonie mobilă Vodafone a trimis abonaților săi o „notificare privind modificarea unilaterală a contractului” în care anunță prețuri mai mari.

Conform unui document ajuns în posesia LifeNews.ro, Vodafone își anunță clienții că „în contextul majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor mobile (cum ar fi, de exemplu, creșterea costurilor de furnizare a energiei electrice și a carburantului) te informăm asupra următoarelor modificări ale contractului tău de servicii”.

Modificările cu pricina sunt, în fapt, doar anunțuri privind scumpirea serviciilor. Astfel, prețul lunar al abonamentului de servicii mobile va crește cu 1 euro (TVA inclusă) fără modificarea perioadei minime contractuale.

Apoi, tariful pentru factura tipărită va fi de 1 euro (TVA inclusă) pentru fiecare factură emisă în format tipărit. Acest tarif nu se va aplica dacă anterior clientul a optat pentru factura electronică. Interesant este că această „taxă” este justificată de Vodafone prin dorința der a proteja planeta.

„Ne dorim să protejăm planeta și să reducem impactul activității noastre asupra mediului, inclusiv prin diminuarea consumului de hârtie. Te încurajăm să utilizezi mijloacele digitale de transmitere a facturii accesând secțiunea Factura Ta din contul tău My Vodafone. Astfel vei economisi bani și vei contribui la un mediu mai curat”, se menționează în document.

Un tarif de 3 euro (TVA inclusă) este introdus și pentru reconectarea făcută după suspendarea serviciilor pentru neplată, după achitarea restanțelor.

Aparent fără mare însemnătate, dar foarte important pentru clienți este punctul 4 din document, cel care prevede că „pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor în conformitate cu indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an din valoarea serviciilor”.

Prin urmare, abonamentul și serviciile se vor putea scumpi oricând, fără preaviz, în funcție de rata inflației.

De altfel, conform Vodafone, „art.3.1 al contractului se completează cu următoarea clauză: Având în vedere anumite fluctuații ale prețurilor bunurilor și serviciilor pe piață de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părțile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvență anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării. Indexarea se va face în funcție de indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an. Părțile convin că indexarea anuală a tarifelor în raport cu rata inflației nu reprezintă o modificare unilaterală a prețului contractului, posibilitatea de indexare și mecanismul acesteia fiind agreate de parți încă de la încheierea contractului. Clientul declară în mod expres că a citit, înțeles și acceptă prezenta clauză”.

Modificările contractuale nu se opresc aici. Operatorul menționează că „tarifele standard naționale de voce, SMS și date se modifică astfel: 0,2 EUR/ minut si 0,05 EUR/ SMS către orice rețea națională; 5 EUR/ 5GB internet pe mobil național (indiferent de traficul consumat din totalul de 5GB); tarifele conțin TVA”.

Și tarifele de roaming în țările din afara Spațiului Economic European (non SEE) se modifică. „Pentru traficul de internet pe mobil și apelurile de voce primite și efectuate tarifarea se face pe bază de pachet. Tariful se aplică de la prima inițiere a unei sesiuni de date, respectiv apel de voce până la epuizarea pachetului. După epuizarea unui pachet se activează automat unul nou”, menționează oficialii Vodafone.

În final este menționată și intrarea în vigoare a modificărilor de mai sus „începând cu data emiterii facturii din luna octombrie”.

De asemenea, clienții care nu sunt de acord cu modificările sunt infomați că pot „denunța unilateral contractul în magazinele Vodafone sau la *222, în 30 zile de la primirea acestei informări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri. Dacă ai achiziționat un telefon în rate, ratele rămase devin scadente la ultima factură sau pot fi achitate lunar”.

Citește și:

Leave a Comment