Share
Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring, „Best of Show” la Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring, „Best of Show” la Concorso d’Eleganza Villa d’Este

În weekend-ul care tocmai s-a încheiat a avut loc ediția din 2019 a faimosului Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Printre reprize supărătoare de ploaie, colecționarii și pasionații de mașini de epocă ajunși pe malul lacului Como au putut admira vehicule cel puțin spectaculoase.

Pasionații și colecționarii de mașini de epocă și-au dat din nou întâlnire pe malul lacului Como, în preajma spectaculosului Grand Hotel Villa d’Este din Cernobbio pentru a celebra o nouă ediție a deja celebrului Concorso d’Eleganza. Început în 1929, grație unei inițiative comune a Clubului Automobilistic din Como, Grand Hotel Villa d’Este și Comitato di Cura di Como, evenimentul s-a impus rapid în inimile celor pentru care automobilele de epocă înseamnă mai mult decât o simplă pasiune trecătoare. Uimiți și atrași totodată de frumusețea locului, de luxul aparte și de îmbinarea perfectă și firească dintre grădinile de la Villa Olmo și Villa d’Este cu vehiculele mai noi sau mai vechi păstrate într-o stare impecabilă, mii de entuziaști au decis să ia cu asalt, an de an, Concorso d’Eleganza.

La ediția din acest an, în ciuda unor reprize sâcâitoare de ploaie, entuziaști de toate vârstele au admirat mai întâi mașinile parcate în grădinile fără cusur și, mai apoi, parada grandioasă a acestora către podiumul de pe care juriul și-a anunțat deciziile. Sponsorizat de BMW Group și de manufactura de ceasuri A. Lange & Sohne, concursul a avut la start 50 dintre cele mai scumpe și mai frumoase mașini de colecție din lume, născute din 1925 până în prezent. Cum printre exponatele acoperite de gloria timpului și susținute de istorii aparte s-au numărat modele precum Lancia Astura Serie IV Cabriolet Pininfarina din 1938, Vauxhall 30/98 Type OE Boattail Tourer din 1925, Bugatti 57 S Four-Seater Sports Tourer Vanden Plas din 1937 sau Ferrari 250 GT Berlinetta SWB Competizione Pininfarina din 1960, este limpede că fericiții care au plătit câte 490 de euro pentru a participa la evenimentul privat de sâmbătă, 25 mai, și-au reținut cu greutate șuierele de admirație sau, măcar, câte un oftat plin de înțeles. Unde mai pui că unele vehicule ascund sub caroserie, pe lângă motoare superbe, povești uimitoare. Este cazul unor vehicule precum Lamborghiniul condus cândva de prințesa Grace de Monaco sau al unui BMW care l-a avut la volan pe nimeni altul decât regele rock&roll, Elvis Presley.

Unul dintre cele mai râvnite trofee din acest an, cel acordat de Fédération Internationale des Véhicules Anciens (FIVA) pentru cea mai bine conservată mașină antebelică, a intrat în 2019 în posesia modelului Lancia Lambda Serie VIII Four-Seater Torpedo din 1928. Apoi, trofeul ASI pentru cel mai bine conservat vehicul postbelic a fost cucerit de un spectaculos CD Panhard LM64 Coupé Aérodynamique Chappe et Gessalin din 1964, iar premiul Clubului Automobilistic din Como pentru mașina care a fost condusă cei mai mulți kilometri pentru a ajunge la show a fost câștigat de Maserati Mistral 4000 Spider Frua din 1966.

Trofeo Dell`Aniversario pentru cel mai bun sunet al motorului a ajuns la Ferrari 275 GTB Competizione Berlinetta Pininfarina din 1966, iar cupa BMW Group Classic pentru cea mai bună restaurare a fost cucerită de Bugatti 57 S Four-Seater Sports Tourer Vanden Plas din 1937.

Trofeul cel mai important, Best of Show, a fost cucerit în 2019 de Alfa Romeo 8C 2900B BerlinettaTouring din 1937, același vehicul care a câștigat și Coppa d`Oro Villa d`Este, premiul acordat în urma voturilor publicului. Modelul își merită pe deplin atât trofeele, cât și faima. Este unul dintre cele doar 30 de vehicule din această serie vândut, între 1937 și 1940, într-o configurație deosebit de exclusivistă. Având la bază platforma unei mașini de curse de mare succes, modelul a fost dotat cu un motor cu 8 cilindri, realizat în totalitate din aliaj. Doi arbori cu came și un dublu compresor i-au asigurat o putere maximă de 180 C, iar suspensia independentă și o cutie de viteze montată în spate au contribuit la statutul exclusiv al Berlinetta. David Sydorick, proprietarul frumosului model, este la a doua victorie la Concorso d’Eleganza Villa d’Este după ce, în 2015, a cucerit marele trofeu cu un alt Alfa Romeo istoric din colecția sa.

Următorul eveniment de anvergură al pasionaților de mașini de epocă va avea loc în România, la Sinaia, acolo unde, pe 29 iunie, se desfășoară deja cunoscutul Concurs de Eleganță din curtea Palatului Peleș. A IX-a ediție a Concursului de Eleganță Sinaia, eveniment FIVA, este organizată de Retromobil Club România, sub înaltul patronaj al ASR Principele Radu al României, în parteneriat cu Primăria Sinaia și Muzeul Național Peleș.

Villa d’Este - Alfa Romeo

Leave a Comment