Share

UPDATE – Cuc: „Monştri sacri din infrastructură (…) şi-au pierdut posturile”. 35 de directori au fost scoși din organigrama CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va economisi anual la fondul de salarii între 2,5 şi 3 milioane de euro în urma restructurării şi a reducerii numărului de posturi de conducere.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a anunțat că banii economisiți astfel de CNAIR vor putea fi folosiți la întreţinerea drumurilor sau pentru diverse proiecte. Ministrul a fost demis în urma moţiunii de cenzură adoptată, pe data de 10 octombrie, de către Parlament.

„Vineri a avut loc Consiliul de Administraţie la CNAIR şi v-am promis că vor urma nişte restructurări masive. Acest lucru s-a întâmplat. Monştri sacri din infrastructură, acei oameni care erau de-o viaţă pe funcţii de directori, directori generali adjuncţi, şefi de servicii şi aşa mai departe, parte din ei şi-au pierdut posturile pentru că s-a făcut o restructurare. 35 de posturi de directori au fost şterse din organigrama companiei de autostrăzi. Este o măsură curajoasă pe care a luat-o directorul general de la CNAIR, dar o măsură care se impunea, pentru că de multe ori am văzut că erau nenumărate semnături pe o hârtie care trebuia în general să parcurgă un circuit foarte simplu pentru implementarea proiectelor. Să fie foarte clar! Aici nu vorbim despre funcţionari publici din cadrul ministerului, vorbim de companii, deci este o altă categorie care, din punctul meu de vedere, aşa cum am spus-o, şi la TAROM şi în cazul altor companii trebuie să identificăm acei oameni care într-adevăr îşi fac treaba”, a spus ministrul.

Potrivit acestuia, lucrul cel mai important este că, în urma acestor restructurări şi reduceri de posturi de conducere, CNAIR va economisi anual la fondul de salarii trei milioane de euro.

„Deci, trei milioane de euro care se vor duce în partea de întreţinere de drumuri, în alte proiecte care trebuie să prindă contur în cadrul companiei. Iată, aş spune că am eliminat probabil unul din lucrurile pe care următorul ministru avea să le blameze: faptul că în companie sunt tot felul de oameni, sau mă rog cum or să îi categorisească ei, primeşte o companie de autostrăzi la cheie cu oameni tineri, cu oameni noi, neafiliaţi politic, care vor să-şi facă treaba şi să implementeze proiectele de infrastructură, ba, mai mult, şi o economie foarte mare, i-aş spune considerabilă, între 2,5-3 milioane de euro la fondul de salarii, bani pe care îi vor putea investi în proiecte”, a subliniat Cuc.

În ceea ce priveşte proiectele pe care le va „moşteni” viitorul ministru, şeful de la Transporturi a precizat că le va prezenta ulterior, într-o conferinţă de bilanţ.

„Vizavi de proiectele pe care le voi lăsa viitorului ministru, care va fi după ce se vor hotărî, pentru că aşa cum aţi văzut s-a depus o moţiune, dar nimeni nu a ştiut un program, un ministru, ce vor să facă ceilalţi care vor veni, o să fac vorbire înainte de predarea mandatului, când o să prezint la cheie exact cum las ministerul în urma acestor luni cât am condus Ministerul Transporturilor”, a adăugat oficialul.

UPDATE: Directorul general al CNAIR dezvăluie cifrele exacte

Imediat după declarația lui Răzvan Cuc, CNAIR a dat publicității un comunicat în care arată că „în data de 08.10.2019 a fost adoptată organigrama CNAIR SA – Central. Această organigramă a fost stabilită în funcție de cerințele și principiile necesare eficientizării activității companiei. De asemenea, s-a luat în calcul și optimizarea circuitului documentelor, în perspective responsabilizării deciziilor. Astfel, din vechea structură care însuma un număr de 28 de posturi de directori, în urma reorganizării, vor fi doar 12 posturi, ceea ce presupune și o economie la bugetul companiei de peste 10 mil. lei/an”.

Sorin Scarlat, directorul general al companiei a declarat și el că „această schimbare este o una majoră, atât a structurii organizatorice, cât și din perspectiva funcționalității decizionale. A fost un moment așteptat și care va determina noi așteptări. Consider că această schimbare este susținută de necesitatea performanței tehnico-economice și financiare a companiei, care să se concretizeze prin rezultate certe și proiecte finalizate. Consider că deciziile luate acum sunt constructive și, subliniez, că ele nu înseamnă neapărat un reproș, ci sunt elemente concrete ale unei noi viziuni de funcționare și dezvoltare a companiei. Acest lucru înseamnă să trecem de la o structură stufoasă si rigidă, care intrase într-o rutină decizională, la o structură suplă și eficientă”.

Leave a Comment