Mercedes-Benz, venituri și profit în scădere în al doilea trimestru din 2024
Vânzările globale de autoturisme Mercedes-Benz au scăzut în al doilea trimestru din 2024 cu 3,7% până la 496.700 de unități. În acest context, s-au redus atât veniturile cât și profitul net.
Raportul financiar Mercedes-Benz pentru al doilea trimestru din 2024 arată valori în scădere la aproape toate capitolele importante. Astfel, veniturile înainte de dobânzi și taxe (EBIT) ale grupului german au scăzut cu 19%, de la 4,98 miliarde de euro la 4,04 miliarde de euro, afectate în special de vânzările slabe de mașini electrice, dar și de scăderea cererii de pe piața chineză.
O scădere importantă s-a înregistrat și în domeniul profitului net care s-a redus cu 15,9%, de la 3,64 miliarde de euro până la 3,06 miliarde de euro.
Vânzările de modele de vârf, cu marjă mare de profit, au scăzut cu 17% din cauza schimbării de generații și a cererii reduse din China, au menționat oficialii Mercedes-Benz în momentul anunțării rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru din 2024.
După anunțarea acestor rezultate, constructorul auto și-a ajustat intervalul previziunilor privind marja pe fondul unor perspective mai puțin faste și al concurenței puternice din China.
Mercedes-Benz se așteaptă acum la un randament cuprins între 10% și 11% din activitatea sa principală de producție de automobile, după ce anterior afirmase că marjele ar putea ajunge până la 12%. Divizia auto a obținut o marjă de 10,2% în al doilea trimestru. La fel, divizia Mercedes-Benz Vans și-a redus previziunile privind marja până la 14% – 15%.
Producătorii de automobile premium se află sub presiunea unei cereri mai slabe în China și a unei reduceri a ritmului de creștere a achizițiilor de automobile electrice în Europa, după ce guvernele au început să reducă sau să elimine stimulentele financiare. Doar grupul BMW a contracarat tendința după ce a lansat în Europa mai multe modele electrice noi cu performanțe superioare.
Ca urmare a tendințelor de pe piață, Mercedes-Benz a redus planurile de electrificare, ajustându-și inclusiv ambițiile privind vânzările de mașini complet electrice. Totuși, compania are în plan lansarea mai multor vehicule complet electrice care vor înlocuind o primă generație a acestora care nu a fost pe măsura așteptărilor.
Ola Kallenius, CEO al Mercedes-Benz, a menționat în fața investitorilor că producătorul auto își va continua abordarea flexibilă de a oferi consumatorilor atât modele pe bază de combustibili fosili, cât și modele electrice, în funcție de cerere. Cu toate acestea, tranziția companiei către mașini electrice va continua pentru că „aceasta este o cursă în care trebuie să te afli”.
Kallenius a declarat și că se așteaptă ca vânzările și mixul de modele să se îmbunătățească în a doua jumătate a anului, susținute de noi lansări, în special în segmentul de vârf.
Compania se așteaptă ca vânzările de vehicule plug-in hybrid să crească în a doua jumătate a anului, pe măsură ce Europa și SUA înregistrează o cerere mai puternică pentru astfel de mașini. Mercedes-Benz are o „viziune prudentă” asupra Chinei, unde se așteaptă la o concurență puternică în segmentele sale de modele entry-level și de bază, în timp ce „încearcă să își apere poziția de lider” în zona modelelor de top.
Citește și:
- Afectat de rezultatele slabe ale grupului Stellantis, Carlos Tavares vorbește despre renunțarea la unele mărci din portofoliu
- Profitul Ford Motor, sub estimările analiștilor, reduce valoarea acțiunilor la bursă
- Grupul Renault a atins un nou record al marjei operaționale, iar veniturile au crescut la 27 mld. euro
- Tesla, cea mai mică marjă de profit din ultimii cinci ani