Share

Grupul Volkswagen a vândut cu 1,4% mai multe mașini în primul trimestru din 2025

Germanii de la Volkswagen Group au anunțat vânzări în creștere cu 1,4% după primele trei uni din acest an, rezultat favorizat de rezultatele bune ale mărcilor Skoda și Volkswagen.

Raportul grupului Volkswagen cu privire la vânzările din primul trimestru al lui 2025 arată un total de 2.133.600 de unități, în creștere cu 1,4% față de cele 2.104.200 realizate în aceeași perioadă a anului trecut.

Acest total a fost influențat pozitiv de evoluția din America de Sud (+16,6%), Orientul Mijlociu și Africa (+12,3%), Europa centrală și de Est (+7,9%) și Europa Occidentală (+3%). Chiar și în america de Nord a fost înregistrată o creștere cu 4,4%. În schimb, piaa din China pare a da mari bătăi de cap grupului german, în această a doua zonă ca vânzări a grupului – după Europa Occidentală – fiind înregistrat u recul cu 7,1%.

Cea mai mare creștere din cadrul grupului a fost înregistrată de marca Skoda, ale cărei vânzări au crescut în perioada ianuarie – martie 2025 cu 8,2% până la 238.600 unități. O creștere importantă, de 5,9%, a fost înregistrată și de Cupra (Seat), brand care a vândut 146.700 de mașini. Și marca principală, Volkswagen, a raportat o majorare a vânzărilor cu 5,1% până la 1.134.200 unități.

Din nefericire, exact mărcile care generează cele mai mari venituri, cele aferente zonei premium – lux au înregistrat scăderi importante. Astfel, vânzările Audi s-au redus cu 3,4% până la 383.400 de unități, cele ale Bentley au înregistrat un recul cu 4,7% până la 2.400 unități, iar cele ale Porsche au scăzut cu 7,9%. Lamborghini reprezintă excepția, această marcă raportând o creștere cu nu mai puțin de 12,8%, până la 3.000 de mașini.

Îmn domeniul vehiculelor comerciale doar Vokswagen Truck & Bus a înregistrat creștere (+16,2%), în timp ce Volkswagen Vehicule Comerciale a raportat o scădere a vânzărilor cu 22,9%, MAN una cu 13,8%, Scania una cu 16,1% iar International cu 12,4%.

O parte din evoluția pozitivă a grupului Volkswagen din acest an a fost generată de vânzările de vehicule complet electrice. În Europa clienții au cumpărat cu 112,6% mai multe astfel de vehicule (158.100 unități) decât anul trecut, în SUA cu 51% mai multe, iar în restul lumii, cu excepția Chinei, cu 63,7%. În principala piață de vehicule electrice din lume, China, grupul german a vândut doar 25.900 de astfel de mașini, valoare corespunzătoare unui recul cu 36,8%.

Vânzările de vehicule hibride cu încărcare la priză (PHEV) s-au majorat și ele cu aproximativ 15% până la 82.500 de unități.

„Produsele noastre sunt bine primite și arată că grupul Volkswagen este pe drumul cel bun. În primul trimestru am crescut livrările noastre de vehicule complet electrice la nivel mondial cu aproximativ 60%. În special în Europa am reușit să ne extindem în mod semnificativ poziția de lider în acest segment cu o dublare a livrărilor. Ponderea modelelor complet electrice în volumul nostru total în Europa de Vest s-a dublat, de asemenea, la aproximativ 19%. În general avem o dinamică bună în zona noastră de origine, ceea ce se reflectă și în creșterea cu 29% a comenzilor primite pentru toate tipurile de unități de propulsie, ceea ce face ca portofoliul de comenzi să ajungă din nou la aproximativ un milion de vehicule. În lunile următoare ne așteptăm la un avânt suplimentar din partea numeroaselor modele nou lansate. Livrările globale ale grupului au crescut ușor până la sfârșitul lunii martie. Creșterile din America de Nord și de Sud, precum și din Europa au compensat mai mult decât suficient declinul din China”, a declarat Marco Schubert membru al comitetului executiv extins al grupului Volkswagen, responsabil pentru vânzări.

Cele mai vândute modele electrice ale grupului Volkswagen în primul trimestru din 2025 au fost, în ordine, Volkswagen ID.4/ID.5 (43.700 unități), Volkswagen ID.3 (28.100 unități), Audi Q4 e-tron (22.800 unități), Skoda Enyaq (20.200 unități) și Volkswagen ID.7 (19.100 unități).

Citește și:

Leave a Comment