Share

Uzina Volkswagen din Portugalia, aleasă pentru a asambla viitorul ID.1, mașina electrică de 20.000 de euro

Viitorul minincar electric Volkswagen, urmaș al conceptului ID.Every1 abia prezentat, va fi asamblat la uzina din Palmela (Portugalia) a grupului german. Cel puțin asta susține Thomas Hegel Gunther, directorul fabricii.

Încă din momentul în care oficialii Volkswagen au anunțat că viitoarea lor mașină electrică de oraș va fi asamblată „în Europa, pentru Europa”, analiștii pieței auto s-u întrebat dacă grupul german se va putea ține de cuvânt, date fiind costurile de producție de pe Bătrânul Continent. Ei bine, misterul pare să se fi risipit odată cu o declarație oficială a lui Thomas Hegel Gunther, directorul Volkswagen Autoeurope, uzina portugheză din Palmela.

„Suntem încântați să începem producția ID. EVERY.1, un model care va face mobilitatea electrică mai accesibilă și mai durabilă în Europa. Această realizare reprezintă o piatră de hotar pentru Volkswagen Autoeuropa, marcând intrarea noastră în era electrificării. Dorim să mulțumim guvernului portughez pentru sprijinul său, care ne-a oferit cele mai bune condiții pentru a atrage acest nou proiect în țară”, a declarat Thomas Hegel Gunther, director general al Volkswagen Autoeuropa.

În plus, el a menționat că, începând din 2027 vom produce un model de volum mare, consolidându-ne poziția în industria auto mondială și contribuția noastră semnificativă la creșterea economiei naționale. Acest lucru nu numai că asigură dezvoltarea și investițiile în operațiunile noastre, dar și menținerea forței de muncă.

Totodată, șeful uzinei portugheze din Palmela se declară mândru că această decizie demonstrează încrederea pe care grupul Volkswagen o are în uzina din Portugalia. Prin această realizare, Volkswagen Autoeuropa își consolidează poziția strategică în cadrul grupului și se poziționează ca pilon esențial în viitorul mobilității electrice în Europa.

Informația oferită de Thomas Hegel Gunther dă indicii că și bateria viitorului vehicul va proveni tot de la o uzină din Peninsula Iberică. Aparent, rolul de furnizor al acestei componente extrem de important pentru un vehicul electric va fi îndeplinit de fabrica spaniolă de la Sagunto, lângă Valencia.

Versiunea de serie a modelului ID. EVERY1 va fi primul model din întregul grup german care va utiliza o arhitectură software fundamental nouă. Acest lucru înseamnă că viitorul Volkswagen „entry-level” va putea fi echipat cu funcții noi pe parcursul întregului său ciclu de viață. Chiar și după achiziționarea unei mașini noi, micul Volkswagen va putea fi adaptat individual la nevoile clienților.

Parte a viitoarei familii de vehicule Electric Urban Car, alături de versiunea de serie a ID. 2all și cea sport ID. GTI Concept, ID. EVERY1 se bazează pe noua platformă modulară de propulsie electrică MEB. Datorită tracțiunii electrice față, platforma oferă o utilizare optimă a spațiului și o eficiență maximă.

Actualul vehicul-concept Volkswagen ID.EVERY1 atinge, conform producătorului, o viteză maximă de 130 km/h și este propulsat de un motor electric, complet nou, care dezvoltă 70 kW (95 CP). Autonomia estimată este de „cel puțin 250 de kilometri”.

Mașina are o lungime de 3.880 mm, astfel încât va fi poziționată între fostul up! (3.600 mm), versiunea de seria a ID. 2all (4.050 mm) și actualul Polo (4.074 mm). În interior, conceptul oferă spațiu pentru patru persoane și un volum al portbagajului de 305 litri.

Principalul rival al viitorului ID.1 va fi Renault Twingo, model care este anunțat pentru 2026. Pentru a menține costurile scăzute, constructorul francez nu a avut de ales și a trebuit să apeleze la specialiști chinezi pentru dezvoltarea completă a vehiculului. După cum recunosc chiar oficialii francezi, aceasta a fost singura modalitate de a respecta prețul de pornire promis de 20.000 de euro.

Citește și:

Leave a Comment