Share

Românii care caută mașini second-hand preferă segmentul cu prețuri între 10.000 și 25.000 de euro

Pe piața second-hand din România, SUV-urile continuă să ocupe primul loc în topul ofertelor, iar zona de preț predilectă este cea cuprinsă între 10.000 de euro și 25.000 de euro.

O analiză Autovit arată că, în primul trimestru al lui 2025, valoarea totală a ofertelor de mașini noi și rulate a depășit 1,2 miliarde de euro. În acest context, SUV-urile continuă să ocupe primul loc în topul ofertelor, reprezentând 38% din totalul anunțurilor postate pe platformă și cumulând un număr impresionant de peste 11 milioane de vizualizări în acest prim trimestru. Această categorie este urmată de sedan-uri (21% și aproximativ 7,8 milioane de vizionări) și combi (14% și peste 3 milioane de vizionări).

În ceea ce privește tipul de combustibil, mașinile diesel continuă să domine oferta, cu 61% din totalul anunțurilor, urmate de cele pe benzină cu 28%. Se remarcă însă creșterea ofertelor pentru automobilele plug-in hybrid, care reprezintă acum 4% din totalul anunțurilor (dublu față de aceeași perioadă a anului trecut), indicând o tendință graduală de tranziție către mobilitatea cu emisii reduse.

Mărcile BMW și Volkswagen continuă să fie alegerea principală a românilor, dominând atât din punct de vedere al ofertelor, cât și din cel al interesului utilizatorilor. BMW conduce clasamentul cu 13% dintre anunțuri și 15% dintre vizite, urmat îndeaproape de Volkswagen cu 13% dintre anunțuri și 11% dintre vizite. Mercedes-Benz completează podiumul cu 10% dintre anunțuri și 11% dintre vizite. Împreună, cele trei mărci premium însumează peste 10 milioane de vizualizări, reprezentând 76% din totalul vizitelor utilizatorilor pe platforma Autovit.

La nivel de model, Volkswagen Golf, Skoda Octavia și Volkswagen Passat conduc în topul anunțurilor, fiecare înregistrând 3% din totalul ofertelor de pe platforma online. Dacă ne raportăm la interesul utilizatorilor, BMW Seria 5 atrage cele mai multe vizite (aproximativ 880.000 de vizualizări), urmat de BMW Seria 3 (peste 840.000 de vizualizări) și Volkswagen Golf (peste 700.000 de vizualizări). Dacia Duster își menține poziția în topul celor mai căutate modele, situându-se pe locul 5, cu peste 670.000 de vizionări.

Conform datelor privind tranzacțiile raportate, peste 41% dintre mașinile vândute în primul trimestru al acestui an se încadrează în segmentul de preț 10.000 – 25.000 de euro, confirmând încă o dată preferința românilor pentru această categorie.

Pe de altă parte, piața mașinilor noi a înregistrat un început de an promițător pe platforma Autovit, cu aproximativ 2.000 de anunțuri postate în primele trei luni din 2025. Aproximativ 800 dintre ele vizează modele fabricate în 2025.

Mașinile produse în 2024 domină atenția cumpărătorilor, acumulând 59% din totalul vizualizărilor pe platformă. În ceea ce privește preferințele utilizatorilor, Mercedes-Benz se impune ca lider, cu 13% din totalul anunțurilor și 9% dintre vizualizări. Urmează Ford și Mazda, fiecare cu 8% dintre anunțuri, în timp ce în clasamentul vizualizărilor, Toyota ocupă locul secund (9%), urmată de BMW (7%).

Un segment care câștigă tot mai mult teren este cel al mașinilor noi cu un preț de peste 40.000 de euro. Acesta reprezintă peste 43% din anunțurile pentru mașini noi, generează 46% din vizualizări din această categorie și conduce detașat la capitolul vânzări, cu 41% dintre mașinile noi tranzacționate în această perioadă.

Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, cu trei milioane de vizitatori lunar și peste 1.000 de dealeri auto reprezentați.

Leave a Comment