Share

Grampet a inaugurat „cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa”

Cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa, realizat în parteneriat public-privat, a fost inaugurat în localitatea Dorneşti.

Noul terminal a fost realizat în parteneriat public-privat şi a costat aproximativ 10 milioane de euro, finanţarea fiind asigurată de Grampet Group, cel mai mare grup de companii private feroviare cu acţionariat românesc din Europa de Sud-Est.

Potrivit preşedintelui Grampet Group, Gruia Stoica, terminalul de la Dorneşti, aflat în imediata vecinătate a Ucrainei, permite transportul a trei milioane de cereale anual şi „devine un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa”.

„Datorită acestei capacităţi de transbordare şi a tuturor celorlalte soluţii tehnice şi tehnologice de vârf oferite, terminalul din Dorneşti va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la graniţa cu Ucraina la portul Constanţa. Vreau să vă spun că facilităţile existente aici sunt similare cu cele ale marilor porturi maritime. Terminalul permite transbordarea a opt vagoane de cereale de tip ucrainean, care sunt cu ecartament larg şi opt vagoane româneşti (n.n. – cu ecartament european, mai îngust). Ca idee, toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult două vagoane simultan”, a afirmat Gruia Stoica.

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, susţine că investiţia de la Dorneşti descongestionează traficul rutier, sufocat de camioanele cu cereale.

„Aşteptam această investiţie şi noi credem că avem încă foarte multe de făcut. E nevoie de fluidizarea traficului şi în special a traficului de mărfuri. E o investiţie de 10 milioane de euro, care înseamnă, din ce am înţeles eu, patru garnituri de tren care pot pleca spre Portul Constanţa. E o scutire de tiruri pe şoselele din România, deşi eu aştept cu nerăbdare să vină autostrada A7 până la Siret. Eu cred că acesta este un lucru concret de solidaritate cu Ucraina”, a declarat Flutur.

Geampet Group a luat ființă în 1999 și a devenit cel mai mare transportator feroviar privat de marfă din Europa de Sud-Est, având în portofoliul grupului companii prin care oferă soluții și servicii integrate: transport, servicii logistice, producție de locomotive, vagoane și alte elemente de material rulant.

Din grupul GRAMPET fac parte companii ca Grup Feroviar Român (GFR), Bulgarian Railway Company, Train Hungary, Eurorail Serbia, Grampet Cargo Austria, TEF Logistică Feroviară, Grampet Rail Cargo, Rolling Stock Company, Eurorail Logistics Germany, Eurorail Company Moldova, Eurorail Ukraine, Grampet Intermodal, Electroputere VFU Pașcani, REVA S.A. Simeria, RELOC S.A. Craiova, Grampet Debreceni Vagongyar KFT.

Leave a Comment