Fitbit caută cumpărător. Afacerile merg tot mai prost
Fitbit Inc., companie producătoare de dispozitive portabile, a demarat discuţii cu o bancă de investiţii care ar trebui să analizeze avantajele și dezavantajele unei vânzări, pe fondul dificultăților întâmpinate în tranziţia de la brăţări de fitness la ceasuri inteligente.
Fitbit are probleme în a câştiga teren pe segmentul ceasurilor inteligente în condiţiile în care Apple şi Samsung au cucerit o parte mare din piaţă cu dispozitive mai sofisticate. Între timp poziţia dominantă pe care o are Fitbit pe segmentul brăţărilor de fitness continuă să se reducă ca urmare a ofertelor mai ieftine venite din partea unor companii precum Huawei şi Xiaomi.
Sursele citate de Reuters susţin că Fitbit a purtat discuţii cu banca de investiţii Qatalyst Partners cu privire la oportunitatea demarării unor discuţii cu posibili cumpărători. Sursele au precizat că Fitbit nu a decis încă dacă va urma o procedură de vânzare şi nu există nicio certitudine că va face acest lucru.
Imediat după publicarea acestor informaţii acţiunile Fitbit au crescut cu 22% până la 4,48 dolari pe acţiune, ceea ce oferă companiei o capitalizare de piaţă de peste 1,1 miliarde dolari.
În luna iulie a acestui an Fitbit şi-a redus estimările de venit pentru 2019, dând vina pe vânzările dezamăgitoare ale ultimului său smartwatch, Versa Lite. Ulterior, în luna august, Fitbit a semnat un contract cu guvernul din Singapore pentru a furniza brăţări de fitness şi servicii în cadrul unui program de sănătate care ar putea să se extindă până la un milion de utilizatori. Tot în luna august, Fitbit a lansat un nou smartwatch, Versa 2, care include asistentul vocal Alexa, precum şi posibilitatea de a face plăţi online şi stocarea de muzică pe dispozitiv.