Share

Chanel nu e de vânzare!

Casa de modă Chanel şi-a reafirmat dorinţa de a rămâne independentă deși au apărut tot mai multe zvonuri legate de o posibilă vânzare. Anul trecut brandul a avut vânzări de 11 miliarde dolari.

Decizia mărcii – renumită la nivel mondial pentru genţile şi parfumul său N°5 – de a da publicităţii rezultatele financiare anuale pentru prima dată de la înfiinţarea sa în 1910 de către Coco Chanel, a alimentat speculaţiile referitoare la o posibilă vânzare.

Însă directorul financiar Philippe Blondiaux a reafirmat într-un interviu acordat Reuters că „nu este avută în vedere nicio ofertă publică iniţială sau vânzare. Investiţiile pe termen lung pe care le facem sunt o dovadă în acest sens”.

Potrivit lui Blondiaux, în 2018 Chanel şi-a dublat investiţiile, până la un miliard de dolari, în special în reţeaua de magazine, în proiectele din domeniul digital şi în achiziţii, precum compania spaniolă Colomer. Pentru 2019 Chanel intenţionează să realizeze investiţii similare cu cele de anul trecut.

„Chanel trebuie să rămână independentă pentru a avea libertatea necesară pentru a putea face alegeri care merg contra curentului, precum cea de nu mai utiliza piei de animale exotice sau de a armoniza preţurile la nivel mondial”, a spus Blondiaux.

Anul trecut, vânzările Chanel au crescut cu 13%, până la 11,12 miliarde dolari, profitul net a crescut cu 16%, până la 2,17 miliarde dolari, iar dividendele vărsate către familia Wertheimer s-au ridicat la 842,4 milioane dolari. Clientela chineză a continuat să stimuleze vânzările şi profiturile marilor firme de lux în pofida disputelor comerciale dintre SUA şi China.

Anul trecut, Chanel a înregistrat creşteri pe toate pieţele sale, în frunte cu Asia-Pacific, unde vânzările s-au majorat cu 19,9%, comparativ cu o creştere de 7,8% în Europa şi una de 7,4% pe continentul american.

Chanel se deosebeşte de rivalii săi prin decizia de a-şi vinde produsele în special prin reţeaua proprie de magazine.

„Poziţia noastră rămâne aceeaşi şi nu se va schimba. Credem că prezența fizică a clienților în magazine rămâne esenţială”, a spus Blondiaux. Acesta a mai afirmat că eventualitatea unui Brexit „dur” nu va pune în discuţie alegerea grupului, care şi-a mutat sediul social la Londra în 2017.

Citește și:

Leave a Comment