Casa de modă Kenzo are un nou director artistic. Baptista a relansat Lacoste
Kenzo, marcă deținută de gigantul LVMH, a anunțat că stilistul portughez Felipe Oliveira Baptista a fost numit în funcţia de director artistic al casei. El preia funcția de la duoul de creatori de modă californieni Lim şi Leon.
Preluarea atribuţiunilor este imediată, a precizat grupul LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), afirmând și că designerul portughez „va scrie o nouă pagină în istoria acestei case, creată în 1970”.
Felipe Oliveira Baptista, în vârstă de 44 de ani, este originar din Azore, regiune autonomă a Portugaliei, şi a absolvit cursurile de artă şi design în cadrul prestigioasei Universităţi Kingston din Londra.
A debutat în modă la Milano, înainte de a se muta la Paris, unde a lucrat alături de Christohe Lemaire, actualul stilist al grupului japonez Uniqlo.
Felipe Oliveira Baptista şi-a înfiinţat propria casă în 2003 şi a câştigat de două ori premiul ANDAM (decernat de Asociaţia naţională pentru dezvoltarea artelor şi a modei).
Din 2010 până în 2018, a asigurat direcţia artistică a grupului Lacoste, pe care a reuşit să îl relanseze, potrivit experţilor din industria modei. „A iniţiat mai ales un principiu al seriilor limitate, inedite şi inovatoare”, îi laudă activitatea oficialii LVMH.
Pe 14 iunie, grupul LVMH a anunţat că duoul de creatori americano-asiatici Carol Lim şi Humberto Leon au părăsit casa Kenzo, pe care au condus-o timp de opt ani, pentru a se consacra propriului brand, Open Ceremony, al cărui sediu general se află la New York.
Kenzo, o marcă de lux înfiinţată în 1970 de japonezul Kenzo Takada şi care face parte din grupul LVMH din 1993, este celebră pentru imprimeurile sale abundente şi stilul preponderent urban.
În 2017 (potrivit celor mai noi date disponibile), casa Kenzo a realizat vânzări de 238 de milioane de euro. Profitul din acel an al casei de modă a fost de 43 de milioane de euro.