Share
Ford anunță deschiderea comenzilor pentru variantele hibrid ale modelelor Fiesta și Focus. Iată prețurile

Ford anunță deschiderea comenzilor pentru variantele hibrid ale modelelor Fiesta și Focus. Iată prețurile

Oficialii Ford România au anunțat astăzi că modelele Fiesta și Focus sunt disponibile, în premieră, în varianta cu sistem de propulsie mild-hybrid.

Conform Ford, noile versiuni de propulsie pentru Fiesat și Focus oferă un plus de performanță, reducând totodată nivelul consumului de combustibil.

Sistemul de propulsie mild-hybrid este introdus alături de tehnologii sofisticate de asistență a șoferilor, precum Adaptive Cruise Control (ACC) cu Stop & Go sau Sistemul de recunoaștere a semnelor rutiere, concepute pentru a oferi experiențe de conducere mai sigure și confortabile.

„Clienții pot beneficia de acum de avantajele electrificării, având posibilitatea de a alege variante de motorizare mai eficiente din perspectiva consumului de carburant și mai prietenoase cu mediul înconjurător. Ne bucurăm că putem veni în sprijinul lor cu cea mai extinsă gamă de motorizări pe care au avut-o vreodată modelele Fiesta și Focus”, a declarat Cristian Prichea, directorul general Companiei Naționale de Vânzări a Ford România.

Tehnologia mild-hybrid a fost introdusă în premieră pe un model Ford în 2019, odată cu intrarea în producție a lui Ford Puma, construit exclusiv la uzina din Craiova.

Motoare Ford EcoBoost Hybrid

Atât pentru Focus cât și pentru Fiesta, versiunea de motorizare mild-hybrid este disponibilă în variantele 1.0 litri benzină cu 125 CP și 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) va înlocui clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.

BISG acționează ca un motor, completând motorul clasic și folosind energia stocată pentru a oferi asistență de cuplu în timpul conducerii și accelerației normale, precum și rularea accesoriilor electrice ale vehiculului.

Sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediul a două strategii:

Înlocuirea cuplului, care pune în funcțiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 24 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil. Astfel, în cazul lui Ford Fiesta, sistemul de propulsie contribuie la emisii de CO2 de la 91 g / km NEDC (112 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,0 l / 100 km NEDC (de la 5,0 l / 100 km WLTP). În cazul modelului Focus, versiunea mild-hybrid generează emisii de CO2 de la 93 g / km NEDC (115 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,1 l / 100 km NEDC (de la 5,1 l / 100 km WLTP).

Capabil să repornească motorul în aproximativ 350 milisecunde – generatorul BISG permite tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta și Focus să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculul rulează cu o viteză de până 15 km/h și chiar atunci când mașina se află în viteză, cu pedala de ambreiaj apăsată.

În plus, versiunea mild-hybrid disponibilă pe Fiesta și Focus beneficiază de sistemul de dezactivare a cilindrilor, menit să îmbunătățească nivelul consumului de combustibil. Acest sistem oprește automat unul dintre cilindri atunci când nu este necesar ca motorul să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră.

Conectivitate sporită pentru Fiesta și Focus

O altă noutate introdusă de Ford pe Focus este reprezentată de instrumentarul digital de bord de 12,3 inch ce face acest vehicul mai ușor de condus ca niciodată. Instrumentarul menține utilizatorii informați în legătură cu consumul de energie electrică și le poate arăta câtă energie a fost returnată către baterie pentru a susține motorul.

De asemenea, Fiesta și Focus beneficiază acum și de servicii de conectivitate avansate, prin introducerea modemului Ford Pass Connect în echiparea standard.

Ford Focus

Tehnologia FordPass Connect permite clienților să controleze de la distanță o serie de caracteristici ale vehiculului prin intermediul smartphone-ului și al aplicației FordPass. Pe lângă faptul că îi ajută pe șoferi să planifice călătoriile, prin intermediul actualizărilor în timp real ale traficului realizate pe sistemul de navigație disponibil, sistemul beneficiază de numeroase funcții prin intermediul cărora clienții pot bloca/debloca portierele, pot localiza vehiculul, pot verifica nivelul de combustibil, presiunea anvelopelor, durata de viață a uleiului și multe altele.

Conform companiei, alte actualizări gamele Fiesta și Focus includ sistemul de recunoaștere a semnelor rutiere, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare, sistem avansat de parcare asistată sau sistem Audio B&O Player.

În cadrul programului Rabla Clasic din acest an, clienții care aleg motorizările mild-hybrid pot beneficia de EcoBonusurile acordate de Ministerul Mediului, atât pentru tehnologia hybrid (2.500 lei), cât și pentru emisiile sub nivelul de 105 g/km (1.000 lei), care se cumulează cu prima de casare (6.500 lei), rezultând un avantaj client de 10.000 de lei.

Prețurile noilor variante Ford Fiesta și Ford Focus

Conform listei de prețuri a Ford România, cel mai ieftin model Fiesta care are în componență sistemul hibrid costă, fără bonusurile oferite de stat, 17.450 de euro. Este vorba despre o versiune Trend Connected cu sistem propulsor mHEV 1.0 – 125 CP și cu cutie manuală cu șase trepte.

În cazul modelului Ford Focus, prețul minim care trebuie achitat pentru versiunea cu sistem hibrid este de 20.250 de euro. Cu această sumă puteți achiziționa un Ford Focus cu echiparea Connected, dotat cu propulsorul 1.0 EcoBoost mHEV de 125 CP și cutie de viteze manuală cu șase trepte.

Citește și:

Leave a Comment