Share

Dacia, motorul de creștere al Renault, ajunge la o treime din vânzările grupului francez

Brandul românesc Dacia a înregistrat anul trecut în Europa o creștere cu 10,1% a înmatriculărilor în timp ce marca principală a grupului Renault a scăzut cu 3,5%.

Marca Dacia, deținută de grupul francez Renault, a avut un an 2019 excelent în Europa, vânzările sale crescând cu 10,1% până la 581.543 unități. Această valoare reprezintă mai mult de jumătate din vânzările mărcii Renault și o treime din totalul vehiculelor comercializate în statele UE și EFTA de grupul francez. Mai exact, în timp ce Dacia se apropie de 600.000 de unități, Renault a comercializat anul trecut 1.063.957 unități (-3,7%), iar înmatriculările întregului grup – care mai include mărcile Lada și Alpine – au fost de 1.654.887 unități, în creștere cu 0,9%.

În aceste condiții este cât se poate de evident că, în 2019, marca românească Dacia a fost motorul de creștere al întregului grup Renault. Totodată, brandul autohton este în prezent mai bine vândut în Europa decât mărci mult mai cunoscute precum Hyundai (563.018 unități), Seat (507.149 unități), KIA (502.841 unități), Nissan (394.091 unități) sau Volvo (342.579 unități). Mult sub vânzările Dacia se află și Jeep, Alfa Romeo, Mazda, Land Rover, Mitsubishi sau Honda.

Leave a Comment