Share

Handelsblatt: Volkswagen ar putea utiliza platforma mașinilor electrice low-cost a Renault

Modul în care grupul Renault a reușit să producă și să comercializeze Dacia Spring, dar și promisa apariție a viitorului Twingo electric cu un preț sub 20.000 de euro pare să fi convins Volkswagen că francezii pot ajuta grupul german.

Intrarea mașinilor chineze cu prețuri reduse pe piața europeană pare să îngrijoreze tot mai mulți producători auto europeni. În plus, faptul că grupuri precum Renault sau Stellantis au reușit deja să dezvolte mașini electrice cu prețuri sub 20.000 de euro, a convins și alți producători auto, printre care și Volkswagen, că există, chiar și în prezent, posibilitatea asamblării unor astfel de vehicule.

În acest context, rămas în urmă în domeniul mașinilor electrice accesibile, cel mai puternic grup auto european, Volkswagen, pare să fi decis să caute sprijinul Renault. Conform publicației germane Handelsblatt, producătorul german al unor modele precum ID.3, ID.4 sau ID.5, dar și al Audi Q4 e-tron, Q8 e-tron sau chiar Porsche Taycan negociază cu mai mulți producători ai unor modele electrice accesibile, inclusiv Renault.

Conform jurnaliștilor germani, care citează persoane apropiate de acest subiect, discuțiile cu Renault se află încă „într-un stadiu incipient” și ar putea să nu ducă la un acord. Totuși, există semnale că Volkswagen are mare nevoie de ajutor pentru realizarea unui model electric cu un preț de bază care să se mențină în zona pragului de 20.000 de euro și care să poată fi asamblat anual în circa 200.000 – 250.000 de exemplare.

Asta în ciuda faptului că, odată cu prezentarea conceptului ID2all a cărui variantă de serie are o țintă de 25.000 de euro, oficialii Volkswagen au menționat că lucrează și la un viitor model cu un preț de bază de circa 20.000 de euro.

Dacă despre acest viitor Volkswagen accesibil nu au dat detalii, la prezentarea conceptului ID.2all, germanii au menționat o autonomie de 450 km și o baterie care se încarcă de la 10% la 80% în aproximativ 20 de minute. Astfel este de așteptat ca modelul mai ieftin, de 20.000 de euro, să coboare sub aceste valori.

Cum Renault are deja în vânzare modelul low-cost Dacia Spring, produs în China, iar în noiembrie a prezentat câteva detalii despre viitorul Twingo, care ar trebui să ajungă pe piață cu un preț de bază sub 20.000 de euro, direcția către care s-a îndreptat Volkswagen pare logică.

Conform primelor informații despre conceptul Renault Legend (Twingo), acesta va fi un vehicul de serie cu dimensiuni reduse care „dispune de o eficiență energetică «best-in-class», cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO₂ pe parcursul ciclului de viață cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piața europeană în 2023, și un consum de materii prime redus, ca urmare a dimensiunilor sale compacte”. Modelul va fi fabricat în Europa și va fi „disponibil la un preţ de intrare în gamă sub 20.000 de euro (înaintea de aplicarea subvențiilor), care va reprezenta un cost pentru client echivalent cu mai puțin de 100 de euro pe lună.”

Renault Twingo va fi lansat pe piață după 2025, el urmându-le actualelor Megane-E-Tech și Scenic E-Tech, dar și modelelor Renault 5 și Renault 4 care vor fi lansate în următorii doi ani.

Citește și:

Leave a Comment