TEST Renault Captur: Lider reinventat
Renault Captur a ajus pe piața autohtonă într-o nouă interpretare, cu dimensiuni mai mari, o gamă de motoare în pas cu vremurile și un pachet tehnologic de invidiat. Lider european în segmentul SUV-urilor de clasă B, modelul are de înfruntat pe piața din România concurenți puternici precum Dacia Duster, Ford EcoSport sau Suzuki Vitara. Ford Puma, lansat și el cu doar câteva zile în urmă, se anunță un rival de temut.
Reprezentanța Renault în România a anunțat pe 28 ianuarie deschidrea cataloagelor de comenzi pentru noul crossover Captur, vehicul complet modificat față de varianta anterioară. Cu doar o zi înainte a avut loc testul național rezervat presei, la care a luat parte și LifeNews.ro.
Încă de la primul contact cu micul SUV de clasă B devine limpede chiar și pentru un neinițiat că noul Captur mai are foarte puține legături cu varianta anterioară. Grila radiatorului exacerbată și bara de protecție amplă, integrată în caroserie, dau impresia unui vehicul mult mai puternic și masiv. De asemenea, aripile conturate, linii laterale și plafonul personalizabil, care creează un așa-numit „floating roof”, aduc o notă de unicitate și, totodată, o diferențiere clară de varianta anterioară a modelului. Mai atletic și mai dinamic, Captur s-a dezvoltat foarte mult prin consolidarea identității de SUV. Această transformare exterioară respectă aspectele senzuale ale designului francez pe care Renault le prețuiește.
Pentru cei care se tem că designerii au modificat vehiculul doar prin câteva tușe inspirate, cifrele vin să dovedească foarte clar evoluția: Captur este acum cu 11 cm mai lung decât predecesorul său și are câte 2 cm în plus atât în privința ampatamentului cât și a lățimii și înălțimii. Tot pentru a sublinia diferențele dintre noul model și cel anterior, blocurile optice din față, deși păstrează semnătura luminoasă in forma literei C, dispun de tehnologie LED încă de la primul nivel de echipare. La fel, lămpile din spate sunt mult mai subțiri și alungite dând impresia unui vehicul mai lat și mai stabil.
Pentru cei care au condus deja variantele anterioare ale micului SUV, noul Captur aduce o surpriză majoră în interior. Totul pare mult mai mare, de la ecranul poziționat în centrul bordului, până la spațiul rezervat șoferului și pasagerilor. Și nu este doar o impresie. Spațiul pentru picioare al pasagerilor din spate a crescut cu nu mai puțin de 2,1 cm, iar zona din mijloc a banchetei este majorată și ea cu 4 cm. Și între scaunele din față pot fi remarcați 15 mm în plus.
Plus de tehnologie
Odată cu majorarea dimensiunilor, noul Renault Captur se remarcă și printr-un binevenit plus de tehnologie. Așa-numitul „smart cockpit”, împrumutat odată cu platforma de la fratele Clio, asigură o ergonomie aproape fără cusur, iar componenta sa principală, ecranul multimedia amplasat central are, în funcție de versiune, între 7 inch și 9,3 inch. Această tabletă aproape pătrată dă un aer modern habitaclului, iar ușoara curbură îmbunătățește lizibilitatea ecranului. Ca în cazul lui Clio V, noul Captur se mândrește cu un ecran digital color poziționat în spatele volanului. Cu cele două ecrane de 9,3 și 10,2 inch, vehiculul are unul dintre cele mai mari spații de afișare din segmentul său.
O noutate care nu poate fi ignorată este consola centrală aflată în dotarea versiunilor cu cutie de viteze automată. Realizată pe două paliere, aceasta înglobează micul „e-shifter” al transmisiei EDC, dar și două spații de depozitare, cel de jos având și sistem de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Și, dacă tot vorbim despre spații de depozitare, trebuie menționat că zonele cu acest scop din habitaclu cumulează nu mai puțin de 27 de litri.
Așa cum s-a intamplat şi în cazul modelului Clio, subwoofer-ul sistemului audio premium BOSE este complet integrat în partea dreaptă a portbagajului, fără a reduce volumul acestuia. Un volum care, cu bancheta în poziție normală, atinge 455 litri. Iar simpla glisare către față a banchetei asigură un spațiu de până la 536 de litri. Portbagajul prezintă o podea aproape plată atunci când scaunele din spate sunt pliate, asigurând o lungime de încărcare crescută la 1,57 m, cu 11 cm mai mult decât generația anterioară.
Pe șoselele Dobrogei
Cum testul național s-a desfășurat în Dobrogea, am avut posibilitatea de a testa modelul atât pe autostradă cât și pe șosele pline de viraje. În plus, cum carosabilul a fost aproape tot timpul ud, am putut vedea la lucru și sistemele de control al stabilității. Varianta avută la dispoziție, Intens, TCe 155 FAP cu cutia automată EDC cu 7 trepte, s-a dovedit un companion docil pe întreg parcursul testului. Sunt de apreciat atât schimbările aproape insesizabile de treaptă cât și puterea eliberată la turații superioare. Totuși, se remarcă o ușoară întârziere a răspunsului la accelerație, precum și o înclinare destul de pronunțată a caroseriei către exteriorul virajelor. Nu e de ignorat nici tendința de derapaj a roților din față, dovadă a greutății reduse a părții frontale. În schimb, sistemul de direcție răspunde prompt la comenzi.
Conform producătorului, consumul mediu de carburant WLTP este de 5,5 l / 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 124 gr / km. Prețul de catalog al variantei testate este de 22.500 de euro, însă cel mai ieftin Renault Captur – Life TCe 100 – poate fi achiziționat cu 15.900 de euro. Pentru cei care își doresc un vehicul mai economic, în gamă sunt disponibile atât motoare diesel cât și alimentate cu benzină ceva mai puțin gurmande, iar în luna mai este așteptată o variantă plug-in hybrid E-Tech, dotată cu o baterie de 9,8 kwh.
În afara modelului Dacia Duster, liderul absolut al segmentului B SUV în România, noul Renault Captur are ca rivali modele precum Volkswagen T-Roc, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Opel Crossland X sau Ford EcoSport. Cel mai aprig concurent al vehiculului francez se anunță însă recent lansatul Ford Puma despre performațele căruia ați putut citi detalii pe site-ul nostru după testul internațional din sudul Spaniei.