Share

TEST Mitsubishi L200: Solid ca o stâncă

Importatorul Mitsubishi a inclus în această toamnă în catalogul său de produse cea de-a șasea generație a modelului L200, un pick-up cu modificări majore atât în privința designului cât și al trenului de rulare. Etichetat drept „Rock Solid”, noul vehicul a surprins plăcut în timpul testului național desfășurat atât pe șosea cât și pe teren accidentat.

Este al patrulea cel mai bine vândut pick-up de pe piața românească în primele șase luni ale acestui an și al doilea cel mai căutat Mitsubishi din gama constructorului nipon. Pick-up-ul L200 și-a creat, de la o generație la alta, un grup fidel de clienți care apreciază calitățile de cărăuș ambițios pe orice fel de teren și fiabilitatea. Nu la fel de încântați au fost aceeași clienți de confortul și tehnologia asigurate de vehicul, însă aceste „detalii” s-au schimbat radical odată cu această a șasea generație a lui Mitsubishi L200.

După 40 de ani

Văzând designul futurist al celei de a șasea generații puțini își pot închipui că L200 se află pe piață de mai bine de 40 de ani. Mai exact, în 1978 ajungea pe piață primul pick-up de o tonă al producătorului nipon. A urmat, după opt ani, cea de-a doua generație, pentru ca, în 1995, să ajungă pe piață și cea de-a treia. Penultima interpretare a acestui model, devenit exemplu pentru mulți constructori din lume, a fost lansată în 2005, iar generația a cincea a primit aplauzele publicului zece ani mai târziu, în 2015.

Dezvoltarea celei de a 6-a generații a reprezentat un demers major pentru Mitsubishi Motors Corporation. Nu doar pentru că acest vehicul reprezintă acum 15% din vânzările globale Mitsubishi, dar și din cauza efectului continuu de halo asupra brandului și a reputației de constructor de vehicule 4X4 a companiei nipone.

În decursul istoriei de patruzeci de ani a pick-up truck-urilor Mitsubishi de o tonă, designul a jucat întotdeauna un rol important pentru a aduce clienți în showroom-urile din întreaga lume. Iar noul model ajuns în acest an pe piață nu face notă discordantă din acest punct de vedere. „Povestea designului nostru pentru noua generatie L200 a început cu un sondaj printre clienții noștri, de la profesioniști la familii. I-am întrebat ce-și doresc de la un pick-up. Răspunsul lor a fost: duritate, fiabilitate, stabilitate și dinamică. Acest lucru a reprezentat un ordin clar pentru noi, pe care l-am transpus într-un concept de design numit «Rock Solid», coerent cu ceea ce considerăm a fi esența «Mitsubishi-ness», robustețe și dinamism”, a explicat Tsunehiro Kuminoto, vicepreședinte al Mitsubishi Motors care are în subordine departamentul de design.

Iar declarația oficialului nu este departe de realitate. Noul Mitsubishi L200 uimește încă de la prima vedere. Dincolo de aspectul clasic de pick-up, designerii au reușit să realizeze o parte frontală care pare mai degrabă ruptă din deja celebra peliculă de anticipație Transformers. Și asta fără ca modelul să se îndepărteze de linia întregii game a constructorului nipon. Dincolo de exteriorul spectaculos, orice iubitor de vehicule de acest tip va fi uimit de noul habitaclu al lui L200. Asta pentru că, în ciuda apartenenței clare la segmentul pick-up, mașina asigură un confort foarte apropiat de cel al unui SUV de generație nouă. Și, pentru a satisface dorințele clienților, a șasea generație Mitsubishi L200 oferă un pachet tehnologic spectaculos. De la inovativul și utilul sistem Super Select 4WD-II care permite șoferului să aleagă cea mai potrivită setare a cutiei de transfer, în funcție de teren și de condițiile de mers, până la asistentul pentru coborârea pe suprafețe înclinate, monitorul Bird View, Forward Collision Mitigation, Lane Departure Warning, Blind Spot Warning cu Lane Change Assist și Rear Cross Traffic Alert și multe altele. Prin urmare, nu doar  că arată ca un robot din viitor, dar are și inteligența unuia.

Dur pe teren accidentat, manevrabil pe șosea

În timpul testului desfășurat pe un traseu care a presupus, pe lângă parcurgerea unei bucăți din puținele noastre autostrăzi, un lung periplu off-road prin câmp deschis, vaduri adânci, pietre, drumuri forestiere și chiar creste impunătoare de munte noul pick-up Mitsubishi și-a dovedit pe deplin atuurile de campion în special acolo unde alții se văd nevoiți să se oprească. Grație noului sistem propulsor, o dezvoltare a familiei de motoare diesel a MMC „4N1”, vehiculul oferă o putere de 150 CP care, furnizată roților printr-o transmisie automată cu șase trepte, și ea nouă, ajută modelul să respecte întocmai ideea de offroader de soi. Apoi, pentru că un pick-up adevărat își demonstrează calitățile pe teren accidentat, și-a făcut simțită prezența și rigiditatea îmbunătățită a șasiului. Pentru a aborda condițiile dure în care trebuie să funcționeze la modelul L200 s-au folosit panouri de forță cu rezistență superioară în cabină și spațiul de încărcare. În plus, robustețea generală a fost îmbunătățită prin folosirea eficientă a ranforsărilor din structura compartimentului-motor și a cadrului.

Pentru a face față atât provocărilor generate de parcurgerea unor drumuri dificile, cât și vitezelor crescute de pe autostrada, inginerii Mitsubishi au amplasat pe model frâne mai puternice și suspensii îmbunătățite.

Conform site-ului Mitsubishi România, prețurile noul L200 încep de la 31.285 de euro (Intense MT) și urcă spre 37.116 euro (Instyle AT).

Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200

Citește și:

Foto (c) LifeNews.ro

Leave a Comment