Programul Rabla 2025, suspendat cu o zi înaintea debutului
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat suspendarea tuturor programelor de finanțare în desfășurare, inclusiv lansarea sesiunii Rabla 2025 pentru persoane fizice. programată pentru mâine.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat astăzi – cu mai puțin de 24 de ore înaintea debutului sesiunii Rabla pentru persoane fizice, programată pentru mâine, 19.06.2025, la ora 10.00 – suspendarea tuturor programelor de finanțare în desfășurare.
Decizia survine în contextul negocierilor din ultimele zile privind constituirea unui nou guvern care are ca scop asigurarea echilibrului și a stabilității atât la nivel guvernamental, cât și în gestionarea alocărilor bugetare.
„Negocierile din ultimele zile în ceea ce privește constituirea unui nou Guvern au scopul de a aduce echilibru și stabilitate, tocmai de aceea este important ca noul guvern, împreună cu AFM, să prioritizeze alocările bugetare în funcție de nevoile actuale ale populației. AFM își va păstra poziția și va promova finanțarea programelor care au direct impact asupra mediului, implicit asupra calității vieții oamenilor. Este important ca lucrurile să fie făcute pe rând, cu răbdare și înțelepciune, tocmai de aceea suspendarea programelor AFM este un argument solid pentru ca prioritățile guvernului să poată fi onorate”, a declarat Florin Bănică, președintele AFM.
Instituția notează și că „AFM își reafirmă angajamentul de a susține proiectele de mediu cu impact direct asupra calității vieții și protejării mediului înconjurător, dar consideră că acest moment de suspendare este necesar pentru ca noile priorități guvernamentale să poată fi stabilite într-un mod echilibrat, sustenabil și transparent”.
Aflat într-o degingoladă totală ca urmare a acestui anunț, sectorul de comerț cu autovehicule din România se vede în fața unei situați complet noi, neîntâlnită până acum, în care, pe lângă întârzierea majoră a Rabla 2025, precontractele semnate și avansurile încasate de la clienți sunt în cumpănă.
Situația este extrem de gravă în special în cazul Rabla Plus, acolo unde subvenția oferită de stat era majoră. În acest caz, sutele de mașini comandate de importatori sau dealeri către uzine sunt blocate în spațiile de depozitare generând costuri majore.