Prioritățile Automobile Dacia, scoase în evidență de Christophe Dridi, șeful companiei
Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, a menționat câteva dintre prioritățile companiei sale, iar printre acestea se numără infrastructura rutieră și feroviară, lupta împotriva invaziei de mașini second-hand, transportul multimodal și sistemul dual de învăţământ.
Pe lângă problema lipsei autostrăzilor, a doua prioritate a companiei Automobile Dacia este lupta împotriva maşinilor cumpărate la mâna a doua care au invadat şoselele din România, a declarat joi directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, Christophe Dridi.
„Industria auto reprezintă 14% din PIB-ul României şi 26% din exporturi. Am fost întrebat care sunt priorităţile industriei auto din România, iar la Automobile Dacia avem patru priorităţi: prima este infrastructura rutieră, în mod clar. A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor cumpărate la mâna a doua în România. Maşinile second-hand au invadat străzile din România”, a declarat directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România.
Acesta a subliniat că problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi către frontiera vestică, pentru conectarea cu Europa Occidentală.
„Întorcându-mă la problema infrastructurii: este interesant faptul că atunci când vorbim despre infrastructură vorbim doar despre autostrada Piteşti-Sibiu. Este normal şi e corect, dar să vă spun cum arătau lucrurile când am venit în România, în 2016. Atunci am fost numit managerul fabricii de la Mioveni şi împreună cu echipa mea am vrut să mergem în afara uzinei, ca să vedem care este situaţia, care sunt priorităţile principale, şi întrucât digitalizarea era extrem de importantă pentru mine şi întrucât auzisem că Bosch cu fabrica din Cluj-Napoca erau cei mai buni, ne-am spus că trebuie să îi contactăm şi am mers la ei. Dar când eşti la Mioveni şi vrei să mergi la Cluj ai parte de o surpriză – mi-am spus că este imposibil: «Acesta este drumul către Europa de Vest?» M-a surprins această situaţie, deoarece majoritatea afacerilor noastre de aici din România presupun legături cu Europa de Vest”, a subliniat Christophe Dridi.
Directorul Automobile Dacia a confirmat că este mereu în postura de a face presiuni constante pentru construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu.
„Da, autostrada Piteşti-Sibiu este extrem de importantă şi trebuie să ne axăm pe dezvoltarea sa. Facem mereu presiuni peste presiuni pentru Piteşti-Sibiu”, a precizat Dridi.
De asemenea, el a amintit că industria auto are nevoie şi de infrastructură de transport pe căi ferate şi navale.
„Nu doar această autostradă e cea de care avem nevoie, pentru dezvoltarea industriei auto avem 12 priorităţi cât se poate de concrete, unele au legătură cu infrastructura rutieră, autostrăzile, altele cu căile ferate, care sunt din nou extrem de importante, şi nu vreau să vă mai amintesc odată care este media vitezei unui tren în România. La fel, nivelul infrastructurii maritime – avem şansa să avem un port, la Constanţa, şi la fel, transportul multi-modal, care reprezintă o bună soluţie”, a explicat directorul Automobile Dacia.
Acesta a mai amintit că proximitatea companiilor furnizoare este importantă pentru industria auto.
„A treia prioritate are legătură cu educaţia, cu sistemul dual de învăţământ. Mai departe ca priorităţi este integrarea locală: este foarte important să ai aproape de tine furnizorii – cu cât suntem mai integraţi, cu atât lucrurile funcţionează mai bine. Iar în al cincilea rând, competitivitatea, care nu este o opţiune, este obligatorie, şi trebuie să răspundem acestei nevoi”, a încheiat Christophe Dridi.
Marca românească Dacia, aparținând grupului francez Renault, a raportat o creștere importantă (+11%) în primele nouă luni ale lui 2019, a treia cea mai puternică din Europa, după Lancia (+29,2%) și Lexus (+16,6%). În acest moment, cu 449.949 unități, Dacia vinde mai bine în Europa decât mărci mult mai cunoscute precum Hyundai (428.861 unități), Seat (397.498 unități), Nissan (305.573 unități), Volvo (248.950 unități) sau Mazda (184.295 unități).
Citește și:
- România, un bolid în plină viteză pe o piață auto europeană care merge cu frâna trasă
- Renault lucrează la un automobil electric cu un preț de 10.000 de euro. Ar putea purta sigla Dacia?
- Angajații Groupe Renault România, solidari cu lupta împotriva cancerului la sân
- Costurile necesare conformării la noile standarde de depoluare ar putea transforma Dacia din vector într-o frână pentru Renault
- Renault va investi la Dacia încă 800 mil. euro pentru a crește producția la 406.000 vehicule/an
- Profit record la Automobile Dacia. A crescut și numărul angajaților
- Viitorul mărcii Dacia, dezvăluit de Marc Suss, directorul programului Global Access al Renault
- Două milioane de motoare Renault TCe produse în România