Share

Până la 70% din imperiul Armani ar putea fi vândut în următoarele luni

Creatorul de modă Giorgio Armani, decedat la începutul acestei luni, a dat instrucţiuni fundaţiei care controlează grupul de lux pe care l-a înfiinţat să vândă sau să listeze acțiunile deținute în următoarele luni.

Conform Reuters, fundația a primit instrucțiuni să vândă în următoarele 18 luni o participaţie de 15%, şi apoi să renunţe la încă 30% – 55% sau să listeze compania, în următorii cinci ani.

Giorgio Armani, al cărui nume a devenit sinonim cu stilul vestimentar modern şi eleganţa italiană, era supranumit „Regele Giorgio”. El a murit pe 4 septembrie la vârsta de 91 de ani şi nu a avut copiii cărora să le lase imperiul pe care l-a construit în lumea modei.

Ar trebui acordată prioritate grupului francez LVMH, cel mai mare producător mondial de articole de lux, sau partenerilor comerciali ai Armani – L’Oreal şi EssilorLuxottica – în căutarea unui cumpărător pentru participaţie, se arată în testamentul designerului italian. De asemenea, moştenitorii pot lua în considerare viitoare vânzări către companiile de lux şi casele de modă cu care Armani are legături comerciale.

Armani a fost singurul mare acţionar al companiei pe care a înfiinţat-o în anii ’70 cu Sergio Galeotti, şi asupra căreia a păstrat un control strâns – atât pe segmentul creativ cât şi în privinţa conducerii – până la final. Firma a generat venituri relativ stabile de 2,3 miliarde euro în 2024, dar profiturile au scăzut, pe fondul dificultăţilor cu care se confruntă industria bunurilor de lux.

Leave a Comment