Share

Nicușor Dan: În acest an încep lucrările la pista de biciclete Ştefan cel Mare – Mihai Bravu

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că în acest an vor începe lucrările la pista de biciclete şos. Ştefan cel Mare – şos. Mihai Bravu.

Conform primarului Capitalei, proiectul pistei de biciclete va putea demara după ce o serie de utilaje vor fi transferate de la Compania Străzi, Poduri, Pasaje la Trustul de Clădiri Metropolitane.

„În ceea ce priveşte pistele de biciclete, am avut şi aici o dificultate tehnică, dată de faptul că una din companiile pe care le-am desfiinţat – Străzi, Poduri, Pasaje – avea utilajele şi compania pe care am păstrat-o, Trustul de Clădiri Metropolitane, nu avea aceste utilaje. În plus fiind problemele de finanţare pe care le cunoaşteţi. Am avut în urmă cu două-trei săptămâni o întâlnire cu creditorii de la Străzi, Poduri, Pasaje. În două săptămâni va avea loc transferul de utilaje de la Străzi, Poduri, Pasaje către Trustul de Clădiri Metropolitane şi în cursul acestui an o să începem. Avem finanţare de la Fondul de Mediu şi o să facem cel puţin Ştefan cel Mare – Mihai Bravu”, a arătat el în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul PMB.

Municipalitatea beneficiază de finanţare de la Ministerul Mediului pentru realizarea a patru trasee de piste de biciclete, cu o lungime totală de 48,25 km. Traseul 2 include Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – şos. Mihai Bravu.

Anumite trasee destinate trenului metropolitan pot deveni funcţionale anul viitor

Nicuşor Dan, a declarat și că anumite trasee destinate trenului metropolitan ar putea deveni funcţionale începând de anul viitor, fiind vorba despre segmente din zona de nord, unde reţeaua este în stare bună.

„În ceea ce priveşte trenul metropolitan, probabil că o să avem o prezentare imediat după aceste sărbători. În linii mari, partea de infrastructură este în responsabilitatea CFR. CFR tocmai a achiziţionat un studiu de fezabilitate, care este complex pe tot ce înseamnă reţeaua din jurul Bucureştiului. Deci, probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva 2026-2027. În acest interval, însă, pe segmentele pe care se poate opera, noi vrem – există o oportunitate în zona de nord, unde reţeaua e bună – şi noi ne dorim ca într-un an, de acum, să avem funcţionale liniile pe Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord şi Gara de Vest – Gara Obor; prima şi a treia trecând prin Pipera”, a arătat el.

Edilul general a menţionat că Municipalităţii îi va reveni construcţia peroanelor pentru noile staţii.

„Pentru asta ar trebui ca noi să construim peroanele, pentru noile staţii, pe care studiul de prefezabilitate le-a prevăzut deja. Asta înseamnă studiu de fezabilitate, execuţie. Cred că ne încadrăm într-un an. Şi după aceea, o discuţie cu autoritatea feroviară, pentru a putea să avem şi nişte trenuri care să circule pe linii”, a încheiat primarul.

Citește și:

Leave a Comment