Mini: Stefanie îi lasă locul lui Stefan după doar doi ani la conducerea mărcii
Grupul german BMW a făcut un anunț surprinzător: Șefa mărcii Mini, Stefanie Wurst, va fi înlocuită de la 1 august 2024 de Stefan Richmann.
Aflată la conducerea mărcii Mini a grupului german BMW începând cu 1 februarie 2022, Stefanie Wurst se pregătește deja să își cedeze rolul unui alt CEO. Anunțul făcut atât de BMW, pe site-ul companiei, cât și se Stefanie Wurst pe rețelele de socializare i-a luat prin surprindere pe mulți dând posibilitatea, totodată, unor zvonuri privind neînțelegeri al căror fundament e greu de găsit. Asta pentru că marca britanică se află într-un moment fast, de reînnoire și electrificare a gamei de produse.
Odată cu lansarea noii familii de produse Mini, marca se află la un punct culminant în istoria sa de 65 de ani. Trei modele cu caractere puternice – Cooper, Aceman și Countryman – întruchipează digitalizarea produselor și serviciilor, electrificarea brandului și manevrabilitatea caracteristice Mini.
Grupul BMW „a anunțat o schimbare de personal la cârma mărcii sale Mini. Începând cu 1 august 2024, Stefan Richmann va prelua conducerea Mini de la Stefanie Wurst, care a ocupat această poziție de la 1 februarie 2022”, au menționat pe propriul site oficialii BMW.
„În ultimii ani Stefanie Wurst a poziționat, cu succes din punct de vedere strategic, marca premium britanică Mini pe noi piețe și a cucerit noi grupuri-țintă”, menționează oficialii grupului german. Conform acestora, mizând în special pe mobilitatea electrică și digitalizare Wurst a dezvoltat organizația internațională de vânzări a mărcii către un model sustenabil și orientat către client, jucând un rol decisiv în introducerea treptată a vânzărilor directe pe piețele din China și Europa.
„Dorim să îi mulțumim Stefaniei Wurst pentru marele său angajament personal și pentru contribuția sa valoroasă la noua direcție a Mini. Stefan Richmann, un director executiv senior al BMW Group cu mulți ani de experiență în Germania și în străinătate, va prelua conducerea mărcii Mini începând cu luna august”, a anunțat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
În același timp, cea care încă mai deține conducerea mărcii Mini, a anunțat pe rețelele de socializare: „Cu o inimă dulce-amăruie anunț tranziția mea din rolul de șef al Mini. Începând cu 1 august îi voi preda ștafeta lui Stefan Richmann care va conduce Mini spre noi culmi. În următoarele 80 de zile, ne vom menține concentrarea și vom rămâne la turație maximă pentru a face din «Noua Familie MINI» un succes răsunător (…) Angajându-mă într-un nou capitol, port cu mine amintiri prețioase și lecții neprețuite învățate. Vă mulțumesc că ați făcut parte din această călătorie incredibilă”.
Cel care preia poziția de CEO al mărcii Mini, Stefan Richmann și-a început cariera în cadrul grupului BMW în 1997. De atunci, a ocupat numeroase poziții manageriale în interiorul companiei pentru ca, în 2000, să treacă la planificarea strategică corporativă, iar în 2004 să fie numit șef al departamentului de control al vânzărilor.
Din 2008, Richmann a condus departamentul financiar al BMW Spania, iar la sfârșitul anului 2010 s-a întors la Munchen unde a îndeplinit activat în cadrul diviziilor Finanțe – Controlling și Product Management la sediul central al BMW Group. În 2017, Richmann a ocupat funcția de CFO în SUA, iar din aprilie 2022 el conduce divizia de strategie corporativă.
Citește și: