KGM Actyon, primul produs disponibil în România după rebrandingul SsangYong
Divizia de distribuție a grupului maghiar AutoWallis a anunțat oficial schimbarea numelui SsangYong în KGM în România. Totodată, noul brand KGM a prezentat primul său produs, SUV-ul Actyon.
Cu o istorie recentă foarte tumultuoasă, care a însemnat inclusiv trecerea prin insolvență, marca SsangYong a ajuns în proprietatea KG Mobility (KGM) la începutul anului 2022. Acum, marca își schimbă inclusiv numele în România, toate produsele nou lansate purtând denumirea KGM.
Distribuită în România de AutoWallis Distribution, companie a grupului maghiar Wallis, SsangYong își schimbă oficial denumirea în KGM, procesul de „rebranding” include și o nouă identitate vizuală, care reflectă valorile de baza ale noii mărci – modernitate, calitate și orientare către client. Este interesant de menționat că, deși este schimbată denumirea, logo-ul consacrat cu cei doi dragoni este păstrat ca simbol al istoriei mărcii.
Odată cu această schimbare importantă, KGM a lansat pe piața din România modelul Actyon, urmașul SUV-ului cu același nume comercializat din 2005 sub marca SsangYong. Pentru exactitate, trebuie notat că producătorul prezenta Actyon drept „SUC”, adică Sports Utility Coupe.
Noul KGM Actyon este acum un SUV urban, dinamic, cu un design inspirat de coupe-uri, model ce reflectă filozofia KGM „Powered
by Toughness”. Vehiculul are dimensiuni generoase, 4.740 mm lungime, 1.910 mm lățime și 1.680 mm înălțime, și un portbagaj de 668 l. Dacă adăugăm și că garda la sol este de 194 mm devine limpede că vorbim despre un vehicul cu reale capacități de deplasare chiar și pe drumuri neamenajate.
Dotat cu un motor GDI Turbo, de 1.5 litri, alimentat cu benzină, care dezvoltă o putere de 163 CP și un cuplu de 280 Nm (AT6), noul KGM Actyon este comercializat în România într-o singură echipare – Executiv – care include o mulțime de sisteme de comandă, control și confort, totul pentru un preț de 42.250 de euro. Temporar, AutoWallis Distribution oferă o reducere de 4.000 de euro care reduce costul la 38.250 de euro.

Linia de echipare Executiv a KGM Actyon are tracțiune față și include, printre altele, transmisie automată cu șase trepte, selector pentru trei moduri de deplasare, pilot automat adaptiv, asistență „unghi mort”, alertă și frânare automată la sesizarea traficului din spate, alertă la ieșirea din automobil în condiții nesigure, asistență la parcarea cu spatele, oglinzi exterioare încălzite reglabile electric, volan încălzit îmbrăcat în piele și multe alatele. Cei care își doresc tracțiune integrală trebuie să achite, în plus față de prețul de catalog, 1.990 de euro.
„Rebranding-ul este un pas major pentru noi și suntem mândri de strategiile și execuțiile creative dezvoltate la nivel local. Combinând moștenirea KGM cu viziunea sa orientată spre viitor am creat un brand care se aliniază așteptărilor moderne ale clienților, îmbrățișând în același timp inovația. Modelul Actyon este exemplul perfect al acestei transformări, oferind practicitate, calitate și un caracter distinctiv ce îl diferențiază de concurență. Implementarea rebranding-ului în nouă piețe simultan reprezintă atât o provocare, cât și o oportunitate, scopul nostru principal fiind ca potențialii clienții să regăsească noua identitate de marcă KGM atât țn showroom-uri, cât și în mediile de comunicare cele mai accesate. Acest rebranding reflectă încrederea noastră în potențialul KGM de a rezona puternic atât cu clienții existenți, cât și cu cei noi”, consideră Patrik Horváth, director regional de marketing KGM în cadrul AutoWallis Distribution.
Totodată, Alexandru Budeanu, Country Manager KGM România, notează că „2024 a fost un an foarte important pentru brandul nostru pe piața din România: peste 2.850 de unități SsangYong livrate către clienți, cu o creștere de 43 % comparativ cu 2023. (…) Anul 2025 vine deja cu o nouă provocare – KGM Rebranding -, o nouă țintă de atins atât din punct de vedere imagine de brand, cât și market share. Începând cu primul trimestru al acestui an noua identitate de marcă va fi vizibilă atât la nivelul rețelei de dealeri (22 distribuitori) prin signalistica modificată, prin noul design interior implementat, cât și prin noua strategie de comunicare online & online”.
KGM Actyon se alătură modelelor Torres, Tivoli, Korando și Rexton în oferta de autoturisme a AutoWallis Distribution. Compania reprezintă în România și marca de vehicule utilitare Farizon, iar, din vara lui 2025, va distribui local și marca japoneză Nissan al cărei import va fi preluat de la Renault Commercial Roumanie.
Istoria recentă a SsangYong arată că, problemele sale au devenit vizibile la începutul anului 2000, iar salvarea a părut a veni de la grupul chinez SAIC Motor Corp. care a achiziționat în 2004 51% dintre acțiunile producătorului coreean specializat în SUV-uri. Doar că, în 2009, efectele crizei mondiale au forțat grupul chinez să renunțe la investiție.

Doi ani mai târziu un alt mare investitor, indian de această dată, decidea să cumpere 70% din SsangYong. Mahindra, compania devenită proprietar al pachetului majoritar, nu a reușit nici ea să readucă SsangYong la profit. Astfel, în decembrie 2020, coreeni se văd nevoiți să depună cererea de intrare în insolvență după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori. În aprilie 2021 SsangYong intră pentru a doua oară sub control judiciar după episodul din urmă cu un deceniu. Tot atunci este anunțat debutul etapei de primire a ofertelor pentru achiziție, iar 11 investitori depun scrisori de intenție. La finalizarea procesului de selecție a potențialilor investitori, doar trei entități au rămas în cursă – Edison Motors, EL B&T și Indi EV Inc. În final, anul 2022 aduce stabilizarea companiei sub conducerea coreenilor de la KG Group, companie fără experiență în industria auto, dar cu afaceri importante în servicii, media, producția de oțel și industria chimică.
Citește și: