Share

Estafette, Goelette și Trafic – noi detalii despre viitoarea gamă de vehicule comerciale Renault

La aproape două luni după ce a anunțat numele celor trei vehicule comerciale ușoare care se vor afla în portofoliul mărcii din 2026, Renault a dat câteva detalii și despre sistemul de propulsie al acestora.

Așa cum ați aflat deja de la LifeNews.ro, începând cu 2026, gama de vehicule comerciale ușoare a Renault va include trei vehicule complet electrice care, deși au același ADN, au personalități diferite, dar complementare.

Pionier al vehiculelor comerciale 100% electrice cu Kangoo, în urmă cu 15 ani, Renault a menținut o abordare orientată către afaceri pentru gama sa de vehicule dedicată profesioniștilor. Astăzi, marca face un pas mai departe prin noua familie de autoutilitare electrice, dezvoltate de FLEXIS și utilizând tehnologie Ampere.

Viitoarele modele Trafic, Goelette și Estafette au la bază o nouă platformă complet electrică de tip „skateboard”, concepută pentru a optimiza capacitatea de încărcare în raport cu amprenta, cu o consolă frontală redusă și un grup motopropulsor montat în spate. Acest lucru face ca raza de bracaj să fie la fel de mică precum cea a unui Clio (10,3 metri) maximizând astfel atuurile vehiculelor destinate utilizării urbane.

Renault a crescut procentul materialelor reciclate utilizate pentru exteriorul și interiorul tuturor celor trei vehicule la 22,5%, în timp ce 80% dintre aceste materiale pot fi reciclate din nou la sfârșitul duratei lor de viață. Aceste cifre nu includ bateria. Renault Group își propune să atingă 33% conținut reciclat în vehiculele sale până în 2030.

Pentru o mai mare adaptabilitate în utilizare, Trafic, Goelette și Estafette E-Tech sunt livrate cu două soluții de baterii. Pentru șoferii care parcurg un număr mai mare de kilometri, bateria cu autonomie extinsă cu tehnologie NMC (nichel mangan cobalt) oferă cea mai mare densitate de energie pentru o autonomie maximă (aproximativ 450 km WLTP în cazul modelului Trafic).

Pentru cei care lucrează în principal în zone urbane, bateria standard folosește tehnologia LFP (litiu Iron phosphate), fără metale rare precum cobalt și nichel pentru o ofertă competitivă din punct de vedere al prețului și autonomiei (circa 350 km WLTP în cazul Trafic).

Pe lângă autonomia adaptabilă nevoilor, bateriile primesc și noua tehnologie de încărcare rapidă de 800 V, o premieră pentru vehiculele Renault. Astfel, la o stație de încărcare rapidă DC, bateria se încarcă de la 15% la 80% în mai puțin de 20 de minute.

Cu 150 kW și 345 Nm, noul motor electric, proiectat în Europa, se remarcă prin eficiența sa ridicată.

Trafic, Goelette și Estafette sunt primele vehicule Renault care beneficiază de arhitectură SDV (Software Defined Vehicle) centralizată, scalabilă și flexibilă. Grație acestei soluții dezvoltată de divizia Ampere, mașinile vor primi actualizări automate. Totodată, cele trei modele vor oferi funcționalități Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G).

V2L se referă la posibilitatea de a încărca dispozitive externe cu o priză în zona de încărcare sau printr-un adaptor care trebuie conectat la priza de încărcare pentru a conecta dispozitive (unelte, computere, etc). De asemenea, mașinile pot fi integrate în rețea și pot furniza energie de la bateriile lor (V2G) către rețea.

Trafic, Goelette și Estafette vor fi, toate, asamblate în Franța, la uzina Renault Group din Sandouville. Acestea vor fi construite alături de Trafic ICE, care își continuă cariera pe piață.

Citește și:

Leave a Comment