Share

Elena Lupa (Dacia): Noile vehicule reprezintă punctul culminant în relația dintre Dacia și Renault

Angajată a Dacia din 1990, Elena Lupa este cea care supervizează respectarea proceselor industriale de fabricație în timpul fazei de dezvoltare la uzinele din România și Maroc.

Elena Lupa, inginer șef adjunct producție, este una dintre „rotițele” fără de care noile modele Dacia – Logan, Sandero și Sandero Stepway, nu ar fi putut ajunge pe piață la nivelul de calitate necesar.

În 1990 ea își începea cariera la uzina Dacia ca inginer proiectant, iar la scurt timp după aceea făcea trecerea către un post de analize structurale. În 1999, după preluarea Automobile Dacia de către Renault, este numită în funcția de șef departament „Body in White” Product Design.

Lansarea Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie Groupe Renault în România, i-a oferit oportunitatea să se alăture echipei RTR mai întâi ca inginer sinteză tehnică „Body in White” (n.n. – tapa din fabricarea unui automobil în care este asamblată caroseria, înainte de vopsire și înainte ca motorul, șasiul sau alte componente să fie integrate în structură), pentru ca în 2013 să preia conducerea departamentului „Body in White” care funcționa ca parte a direcției Produs / Proces din uzină. Apoi a fost numită șef al departamentului care se ocupa de procesul industrial. În 2015, a devenit inginer șef adjunct producție pentru Duster, rol pe care l-a păstrat și în prezent, iar în 2016 s-a alăturat echipei de proiect dedicată noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Care este rolul tău în echipa de proiect?

Colaborez strâns și constant cu echipele de inginerie, cumpărari, calitate și producție. Rolul meu este să mă asigur că cerințele privind procesele industriale de fabricație a vehiculelor sunt luate corect în considerare în timpul fazei de dezvoltare. În cazul noilor vehicule Dacia, rolul meu a acoperit atât fabrica din Tanger, Maroc, cât și uzina Dacia din România, ambele fiind implicate în producția noilor vehicule.

Pentru ca vehiculele să fie produse în conformitate cu cerințele fiecăreia dintre cele două fabrici, m-am implicat în definirea proceselor industriale de ștanțare, asamblare caroserie, vopsire, asamblare șasiu și ansambluri din plastic. În faza de producție industrială, mă asigur că sunt îndeplinite obiectivele de produs, proces, conformitate, performanță și calitate.

Cum arată o săptămână de lucru când faci parte dintr-un astfel de proiect?

Activitatea mea este foarte bine structurată pe parcursul unei săptămâni și ține cont de faza în care ne aflăm cu proiectul. Pe scurt, în fiecare zi particip la diferite întâlniri pe cele mai importante subiecte ale momentului ce pot fi legate de produs, procesul de fabricație, proiectarea, planificarea, pregătirea jaloanelor, calitatea, progresul proiectului etc.

În prezent, din cauza epidemiei COVID-19, aproximativ 90% din întâlniri sunt ținute online. Mai mult de jumătate dintre membrii echipei inginerie producție pe care o coordonez sunt tineri și participă la primul lor proiect de vehicule, în aceste condiții speciale de muncă impuse de pandemie. În circumstanțe normale, m-aș întâlni constant cu ei, pe tot parcursul zilei, ceea ce ne-ar permite să discutăm îndeaproape pe diferite probleme care apar în fiecare etapă a proiectului și să găsim soluții împreună.

Chiar și în actualul context încerc să fiu cât mai aproape de ei și să-i sprijin. Îmi place să le împărtășesc din experiența mea și din lecțiile profesionale pe care le-am învățat și lucrăm împreună să rezolvăm eventualele lucruri ce nu pot funcționa. Știu că pot conta pe mine în orice moment al zilei.

Prin ce se distinge acest proiect de altele în care ai fost implicată până acum?

Dezvoltarea noilor vehicule din gama Dacia reprezintă, din punctul meu de vedere, un punct culminant în relația dintre Dacia și Renault: este primul proiect care a reunit, în faza de dezvoltare, colegi din Europa, America de Sud și Africa. A fost, de asemenea, pentru prima dată când două fabrici diferite, Dacia în România și Tanger, în Maroc, au trecut, împreună, în același timp, la faza de industrializare a acelorași vehicule.

Citește și:
– Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Profilul clienților Dacia s-a schimbat. Suntem la cu totul alt nivel

În ciuda dificultăților care au venit o dată cu pandemia, echipele de inginerie, cumpărări, calitate și cele ale fabricilor de pe continente diferite au reușit să ducă la bun sfârșit proiectul datorită unei colaborări formidabile. Un moment important pentru noi toți a fost când primul Sandero nou-nouț a părăsit fabrica Dacia. Ne-am simțit cu toții foarte mândri!

Ai o carieră impresionantă în domeniul auto și în Dacia, care este cea mai mare mândrie a ta până în prezent?

Dacă vorbim despre ultimul meu proiect, sunt foarte mândră de echipa de ingineri de producție. Au contribuit la unul dintre cele mai importante proiecte Renault și Dacia, o adevărată provocare și au reușit să se ridice la nivelul așteptărilor. Au crescut și au acumulat o experiență de neprețuit. Pentru că le-am fost mereu alături și i-am sprijinit pe parcursul proiectului, am putut observa eficiența cu care au avansat ca echipă și au contribuit la succesul proiectului.

La nivel personal, sunt foarte mândră de familia mea. De când copiii mei erau foarte mici, am avut mereu această regulă: oriunde ne-am afla, rămânem uniți. Cea mai dificilă parte a carierei mele este să fiu departe de familia mea, chiar și luni de zile, atunci când mă implic în dezvoltarea unor noi proiecte în cadrul grupului. Dar am simțit întotdeauna sprijinul lor necondiționat. Pot spune că dragostea, puterea și unitatea rămân neschimbate și acum, când fiica mea este la Londra și fiul meu la București. (Anaëlle Correc / Renault)

Interviul integral poate fi citit aici.

Citește și:

Leave a Comment