Share
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Profilul clienților Dacia s-a schimbat. Suntem la cu totul alt nivel

Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Profilul clienților Dacia s-a schimbat. Suntem la cu totul alt nivel

Noul director executiv al mărcii Dacia la nivel global, Denis Le Vot, a declarat că tot mai mulți clienți ai mărcii vin din zona mașinilor noi, nu din cea second-hand cum era în trecut.

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști români, la care a luat parte și LifeNews.ro, șeful global al mărcilor Dacia și Lada, Denis Le Vot, a dat detalii despre efectele programului de redresare al grupului Renault asupra mărcii românești. Cum în timpul prezentării Renaulution de joi, rămăseseră multe întrebări fără răspuns, oficialul a reușit acum să lămurească o parte dintre acestea.

Așa cum deja ați aflat din articolele LifeNews.ro dedicate planului de redresare Renaulution, grupul francez are începând din acest an o nouă organizare care pornește de la împărțirea în patru noi divizii de afaceri: Alpine, Renault, Dacia & Lada și New Mobility. De asemenea, conform lui Luca De Meo, șeful suprem al grupului Renault, „vom trece de la o companie auto care lucrează cu tehnologie la o una tehnologică în care se lucrează cu mașini”.

În privința cuplului Dacia – Lada, planul Renaulution prevede un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească. Mai important, cele două mărci vor reduce numărul de platforme tehnice utilizate de la 4 la una singură, comună, și tipurile de caroserie de la 18 la doar 11. Astfel, în loc să existe o producție de 0,3 milioane de unități / platformă se va ajunge la 1,1 milioane / platformă.

Unitatea de business Dacia – Lada va lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul compact, ambele mărci readucând în actualitate „modelele iconice”. De asemenea, Dacia va împrumuta mărcii Lada tehnologia sa GPL, în timp ce marca românească va primi de la Renault tehnologia hibridă E-Tech.

Toate mașinile Dacia și Lada pe platforma CMF-B

Așa cum știu toți cei care sunt interesați de modul în care este dezvoltată o mașină, orice nou produs al industriei auto pornește invariabil de la platforma tehnică. Ei bine, dacă până acum Dacia utiliza o platformă veche a grupului Renault, odată cu noile Logan și Sandero care au fost lansate la finalul anului trecut în România s-a trecut la CMF-B, aceeași bază tehnică pe care o utilizează marca franceză pentru noile Clio și Captur. Practic, aceste două modele produse în România și Maroc deschid drumul către dezvoltarea tuturor produselor Dacia pe o singură platformă. Asta însemnând că, în viitor, atât Duster cât și orice alt model Dacia, inclusiv varianta de serie a conceptului Bigster, vor avea sub caroserie aceeași CMF-B, scalabilă.

În acest context, Denis Le Vot a explicat în timpul discuției online cu jurnaliștii români că „atât în uzina din România cât și în cele din Maroc, până la finalul planului vom ajunge să producem doar mașini pe platforma CMF-B, existentă deja pe noile Logan și Sandero. În Rusia, la Lada, situația e alta. Acolo aproape fiecare model este construit pe o platformă proprie. Acesta nu este, prin definiție, un model de business competitiv. Așa încât, pe măsură ce vom reînnoi fiecare dintre modelele Lada, le vom pune pe platforma CMF-B. Asta va fi bine pentru toată lumea, inclusiv România. Vom putea cumpăra componente – ca de exemplu discuri de frână – pentru peste 1 milion de mașini (n.n. – cu cât e mai mare volumul cumpărat cu atât prețul per piesă este mai redus)”.

Lansari Dacia - Lada

Este important de menționat că adaptarea noii platforme la modelele Dacia și Lada se va face progresiv, până în 2025, pe măsură ce fiecare model va fi reînnoit. Astfel, peste patru ani, gama Dacia va cuprinde șase modele, dintre care unul (Spring) de segment A (de oraș), patru de segment B (Logan, Sandero, Duster și un vehicul încă nedezvăluit) și unul de segment C (varianta de serie a conceptului Bigster).

„Bigster va fi doar ultimul model anunțat în planul nostru Renaulution. Până atunci vor mai exista noutăți în gama Dacia. Anul acesta ajung pe piețele internaționale Logan, Sandero și Spring. Apoi vor urma alte modele, înaintea lui Bigster. Nu vom renunța la ideea de a oferi clienților noștri vehicule accesibile și spațioase, cu cinci sau șapte locuri. Așa că vom înnoi gama noastră cu modele care să se potrivească cererii. Cu Bigster vom intra într-un nou segment, cel compact, fără a abandona rețeta Dacia de a oferi esențialul. (…) Pe lângă faptul că utilizarea platformei CMF-B pentru toate modlele Dacia și Lada ne va asigura un avantaj, vom urca ambele mărci și în segmentul C (compact). În Rusia asta se va întâmpla prin renașterea modelului Niva, iar în Europa prin varianta de serie a conceptului Bigster prezentat ieri.”, a detaliat Denis Le Vot.

Producție limitată, profituri mai mari

Planul Renaulution implică, așa cum a declarat joi Luca de Meo, șeful Renault, renunțarea la a căuta o creștere a volumului producției, grupul fiind axat mai degrabă către generarea de profit. Asta se traduce pentru divizia de business Dacia & Lada într-o producție anuală estimată la circa 1,1 milioane de unități.

Citește și:
– Renaulution: Viitorul Dacia, dezvăluit de șeful Renault, Luca de Meo

„În 2019 Lada a produs în Rusia ceva mai mult de 400.000 de mașini, iar Dacia (n.n. – cu uzinele din România și Maroc) peste 700.000 de vehicule. Rezultă o producție comună de peste 1 milion de mașini, adică ținta propusă pentru aceste mărci în planul Reaulution. Așa cum deja ați înțeles, nu căutăm o creștere a volumului producției. Dacia este o companie orientată către retail. E foarte important ca uzinele Dacia și Lada să fie bine legate între ele, pentru că avem nevoie să ținem costurile sub control. Pentru uzinele din România și Maroc asta nu trebuie să fie o problemă pentru că cererea pentru mașinile lor este mare, mai ales cu noua generație Logan și Sandero”, a explicat șeful Dacia & Lada.

Dacia se separă de Renault, dar intră la pachet cu Lada

Una dintre întrebările rămase fără răspuns după prezentarea Renaulution a fost modul de diferențiere al mărcilor Dacia și Lada în contextul în care acestea vor utiliza aceeași platformă tehnică. În acest context, Denis Le Vot susține că „Dacia va rămâne Dacia și continua pe drumul său de a demonstra că «esențial nu înseamnă plictisitor». Cu orice preț trebuie ca mașinile Dacia să aibă un design atractiv. Tocmai de aceea am ales un nou mare designer în persoana lui Alejandro Mesonero-Romanos. El este cel care a gândit actualul Bigster pe platforma CMF-B. Lada este complet diferită de această idee. Lada este dură, puternică și este total rusească. În planul nostru aceste două mărci «nu vor avea dealeri pe aceeași stradă». Nu vom avea Dacia și Lada în aceeași țară. Va exista, e drept, o excepție de la această regulă. Este vorba despre Lada Niva, model care are o istorie bogată și care are potențial în afara Rusiei. Valoarea alăturării acestor două mărci este utilizarea comună a platformei CMF-B”.

Dacia urcă „la cu totul alt nivel”

Odată cu crearea noilor divizii de afaceri în grupul Renault, Dacia primește sarcina de a ocupa cât mai bine segmentul B al pieței însă fără a ieși din zona mașinilor cu dotări esențiale.

„Separarea Dacia de Renault are un scop. Este prima dată când Dacia are proprii oameni care se vor ocupa de vânzări, marketing și produs. Acesta va fi singura lor procupare. Nu mai sunt nevoiți să se ocupe de Renault și Dacia în același timp. Am văzut potențialul Dacia și ceea ce putem face cu această marcă. Acum zece ani, mai mult de jumătate dintre clienții dacia veneau de pe piața mașinilor second-hand. Ei căutau, clar, o mașină cu cel mai mic preț de pe piață. Acum continuăm să îi servim pe acești clienți, dar trebuie să luăm în calcul faptul că astăzi, 66% dintre clienții Dacia vin din piața mașinilor noi. Știți deja că 70% dintre clienții care vor un Sandero cumpără versiunea Stepway. Sandero costă 9.000 de euro, iar Sandero Steptaway 12.000 de euro. De aceea am urcat în gamă până la „esențial nu înseamnă plicticos”. Putem avea mașini Dacia sexi și atractive fără costuri majore. Pentru a exprima această nouă viziune ne-am gândit că este momentul să o evidențiem cu un nou logo. Nu vom pune noul logo pe mașinile Dacia săptămâna viitoare și nici pe fațada fiecărui dealer. Nu e posibil. Mi-ar plăcea ca momentul lansării noului logo să fie același cu al noului Duster. Dar și asta e prea din scurt. Vom programa atent acest moment. Oricum, o vom face cât de curând va fi posibil”, susține Denis Le Vot arătând astfel că mașinile Dacia nu mai sunt nici „low-cost”, nici „smart-buy” ci, mai degrabă, așa cum arată și sloganul „Tout. Simplement” (Totul. Pur și simplu) care a apărut în documentele prezentate în timpul conferinței de presă privind planul Renaulution.

Dincolo de atragerea unor clienți mai potenți din punct de vedere financiar, fără a îi abandona pe cei care, acum zece ani, renunțau la un vehicul de ocazie pentru o Dacia, marca românească se află în plin proces de impunere pe piețele consacrate. Așa cum deja ați aflat tot de la LifeNews.ro, vechiul Sandero a devenit în 2020 cel mai cumpărat model din Spania, iar acum, Denis Le Vot a dezvăluit că noul Sandero este „Mașina Anului în Marea Britanie”.

„Suntem foarte atenți la lansarea Sandero pe piețele internaționale. Este un eveniment foarte important. Știți că publicația What Car organizează «Car of the Year» în Marea Britanie, o piață foarte mare și importantă. Acolo, Renault și Dacia au tot obținut premii la categoria mașinilor sub 12.000 de lire sterline. Anul acest am câștigat marele premiu cu Sandero. Deci, în Marea Britanie, «Car of the Year», la care au participat toate mărcile, inclusiv Rolls Royce, Ferrari, Volkswagen sau Mercedes-Benz, a revenit anul acesta Daciei Sandero. Nu știu dacă vă puteți imagina magnitudinea acestui eveniment. Deci ne aflăm deja la un cu totul alt nivel.

Apoi, în două luni, vom începe comercializarea celui mai accesibil model electric din Europa, Dacia Spring. Deci, în acest an, dincolo de lansările Logan, Sandero și Sandero Stepway, cel mai important eveniment pentru noi este lansarea Spring, modelul cu care Dacia intră în segmentul mașinilor electrice.

Desigur, deja lucrăm la noua generație Duster, este normal să știți asta, dar nu vom anunța acum detalii specifice”, a detaliat CEO-ul Dacia & Lada.

În final, oficialul francez a explicat și care este explicația alegerii numelui Bigster pentru conceptul Dacia prezentat zilele trecute: „De unde vine numele Bigster e greu de spus. Am ales acest nume pentru noul concept, dar nu știu dacă acesta va rămâne și pe mașina de serie. Trebui mai întâi să vedem cum «funcționează» acest nume. Deocamdată el exprimă foarte bine ceea ce am vrut noi să facem cu acest concept. Suntem o companie orientată către segmentul B al pieței și creștem către C. Deci spunem lumii că acesta este Bigster. Un model «Big» (n.n. – mare) pentru că are 4,6 metri. Este și un nume care are legătură și cu Duster”, a încheiat Denis Le Vot, omul care conduce din acest an destinele mărcilor Dacia și Lada din grupul Renault.

Citește și:

Leave a Comment