Share

Denis le Vot, CEO Dacia: Tot mai mulți clienți optează pentru mașini raționale și atractive ca Dacia

Șeful mărcii Dacia la nivel mondial, Denis le Vot, consideră că, în actuala situație economică din Europa, clienții sunt tot mai atrași de mașinile „raționale și atractive” care servesc principalului scop pentru care au fost create.

În cadrul evenimentului Dacia Brand Manifesto, desfășurat la Paris, directorul executiv al Dacia la nivel mondial, a declarat că marca românească, parte a grupului Renault, este avantajată în această perioadă de situația economică dificilă prin care trece întregul continent european.

Astfel conform acestuia, „Dacia atrage noi clienți în fiecare zi. Clienți care, în vremurile pe care le trăim, își doresc lucrul cel mai prețios – esențialul. Adică ADN-ul mărcii noastre”.

În opinia lui Denis le Vot, „crizele recente – sanitară, economică, geopolitică, de mediu – au accelerat schimbări care se aflau deja în curs. Lumea se schimbă rapid. Un timp îndelungat mașinile au fost un simbol al progresului. Acum sunt un simbol al schimbărilor de care vorbeam. Standardele de emisii și siguranță tot mai stricte și costul electrificării fac ca prețul mașinilor să urce în fiecare zi. Iar acest trend transformă mașinile într-un lux”.

„Toți producătorii se confruntă cu probleme care le majorează costurile de producție. Să ne uităm doar la standardele tot mai stricte de poluare și siguranță. Creșterea prețurilor afectează bugetele consumatorilor, iar în viitorul apropiat accesul la mobilitate va deveni o problemă pentru mulți oameni din Europa. În acest context, modelul de business al Dacia este perfect adaptat vremurilor, iar direcția în care se îndreaptă piața ne favorizează. Chiar și oamenii mai bogați preferă esențialul pentru că sunt pragmatici și vor să-și cheltuiască înțelept banii. Asta aduce mărcii noastre noi clienți”, a continuat oficialul.

Acest fapt este demonstrat pe deplin de creșterea prețului mașinilor din ultimul deceniu. Astfel, conform datelor Renault, luând ca bază de calcul anul 2010, mașinile s-au scumpit progresiv, cu 17 puncte procentuale în 2017, odată la scurt timp după adoptarea normelor de depoluare Euro 5, cu încă 12 puncte procentuale odată cu intrarea în vigoare a Euro 6b, pentru ca, la atingerea standardului Euro 6 full, în 2021, prețurile să die mai mari cu 48 de puncte procentuale față de anul de referință 2010. În 2022 creșterea estimată este de 61 de puncte procentuale, iar în anii următori sunt așteptate noi majorări de prețuri odată cu adoptarea standardului GSR2 și apoi, a Euro 7.

„În acest context, tot mai mulți clienți optează pentru lucruri diferite. Către acești oameni ne îndreptăm noi și, în schimb, ei aleg Dacia. Un brand care reflectă aspirațiile societății, construit cu simțul rațiunii și al responsabilității. Cu mașini care sunt pe cât de raționale, pe atât de atractive, care servesc scopului pentru care au fost create. Nici mai mult, nici mai puțin”, explică șeful global al mărcii Dacia.

În sprijinul ideii că Dacia oferă mașini „raționale”, oficialul a menționat că marca „oferă mașini care folosesc GPL cu un preț de 90 de eurocenți și a renunțat la cele alimentate cu motorină al cărui preț a urcat la circa doi euro pe litru. Vehicule care nu au nevoie de trei ecrane pentru a înlocui un telefon inteligent care are aplicații de navigație. Mașini care atrag clienți pentru că, deși oferă confort, design și echipamente, rămân de departe cele mai accesibile de pe piață. Asta este Dacia! Esențialul fără compromis!”

Denis le Vot a explicat și de ce marca românească are o listă de opționale foarte scurtă, care nu permite multe personalizări. „Spre deosebire de alți producători auto, cu vehicule care au liste fără sfârșit de opționale, Dacia alege echipamentele esențiale pentru client și le oferă în dotarea standard. Asta face procesul de producție și pe cel de vânzare mult mai eficiente. Iar rezultatele vorbesc de la sine. În 2022, vânzările Dacia au crescut cu 7% într-o piață care a scăzut cu mai mult de 10%. Și nu e vorba doar despre vânzările de mașini noi. În piața second-hand, valoarea reziduală a mașinilor Dacia este cu 10% mai sus decât media pieței”, a detaliat le Vot.

În plus, el susține că posesorii de mașini Dacia „sunt foarte loiali. De exemplu, în Europa, clienții mașinilor noastre le păstrează, în medie, opt ani. Și 60% dintre ei cumpără tot un model Dacia atunci când schimbă mașina. Vă asigur că acest trend pozitiv nu se va schimba curând pentru că oferta Dacia va deveni chiar mai competitivă”.

Declarațiile lui Denis le Vot au fost făcute în cadrul unui eveniment desfășurat lângă Paris, acolo unde, într-o hală a aeroportului Le Bourget, a fost dezvăluită întreaga gamă de produse Dacia purtând noua imagine de brand, au fost explicate etapele prin care acest demers a fost implementat în toată Europa și a avut loc premiera conceptului Manifesto, un „laborator” pentru viitoare accesorii și componente ale mașinilor mărcii.

Citește și:

Leave a Comment