Share

Denis le Vot, CEO Dacia & Lada: Dacia Spring este un vis pentru cei care fac naveta

Denis le Vot, șeful unității de business Dacia – Lada din grupul Renault, a explicat de ce Dacia Spring are un succes atât de mare în Europa.

Într-un interviu acordat AutomotiveNews Europe (ANE), CEO-ul mărcilor Dacia și Lada, Denis le Vot, a declarat că greutatea redusă face din micul model electric Spring o mașină foarte eficientă. Ca și pentru celelalte vehicule din gama producătorului român, acest atu este crucial în direcția eficienței chiar și atunci când motoarele din dotare au puteri reduse.

„Mașinile noastre au ceva în comun, și anume eficiența obținută prin reducerea greutății. Încă de la primul model Logan, reducerea greutății a însemnat mai puțin material, mai puține costuri și un consum mai mic. Astăzi, acest lucru are un impact și mai mare în ceea ce privește emisiile de CO2. Spring are 970 kg, așa că se mișcă destul de bine cu o baterie mică, de 27,5 kWh. Asta reduce și costurile”, a explicat oficialul Dacia.

De asemenea, conform lui Denis le Vot, studiile făcute după demararea livrărilor Dacia Spring în Europa arată că „oamenii care folosesc o mașină pentru a face naveta în fiecare dimineață în Europa – și sunt 15 milioane – conduc în medie 25 de km pe zi. Unitățile Spring aflate astăzi pe șosele sunt folosite în medie 31 km pe zi și aproape niciodată nu trec de 50 km/h”.

Aceste cifre arată, în opinia oficialului, că, dată fiind autonomia de circa 300 km în oraș, „pentru navetiști, Dacia Spring este un vis. Este exact ceea ce au nevoie oamenii”.

Șeful Dacia – Lada a explicat și că, din cauza costurilor și a reglementărilor, în segmentul A nu mai pot fi oferite mașini cu ardere internă. Așa că producătorii fie renunță la segmentul mini trecând la clasa B, fie construiesc mașini electrice de clasă A, dar cu prețuri reduse.

Cum mulți europeni consideră că Dacia Spring ar fi mult mai fiabilă dacă ar fi asamblată în Europa, dar uită de capitolul costuri, Denis le Vot a menționat că „platforma CMF-A își are originea în India, la modelul Kwid. Apoi a fost electrificată în China. Nu poți muta simplu o mașină de colo-colo. Pentru că mașina nu este doar ea, ci și fabrica și sute de furnizori de piese și scule. Astăzi, în Europa, livrăm mașina din China. Dar pe viitor, cine știe? În primul rând, să învățăm despre această piață și despre mașină”.

În interviul acordat ANE, oficialul Dacia a dezvăluit și că atingerea noilor standarde impuse de apropiatul EURO 7 va fi extrem de dificilă pentru un brand care încearcă să țină prețul cât mai jos, iar soluția va fi trecerea lentă de la sistemele actuale de propulsie la electrificare. Astfel, în gama Dacia vor exista și alte modele hibride sau chiar electrice.

„Dacia se joacă astăzi cu greutatea. Jogger, la 1.200 kg și cu un motor alimentat dual benzină – GPL de 1.0 litri, are emisii de 119 grame Co2 / km. Astăzi, «hibridul» nostru este motorul GPL și este o soluție cu adevărat inteligentă. Dar nu va rezista încă 20 de ani, cu siguranță. Vom folosi tehnologiile grupului, una câte una, când va veni momentul. Vom avea la un moment dat un full-hibrid, folosind sistemul Renault E-Tech, probabil până în 2023. În acel moment, Renault va fi vândut poate jumătate de milion de astfel de modele, așa că va fi amortizat în totalitate. (…) Electrificarea completă va veni, ulterior, firesc”, a concluzionat Denis le Vot.

Ieri, Dacia a anunțat că la sfârşitul lunii martie se aflau deja în circulație în Europa aproape 40.000 de vehicule Spring. Dintre acestea 5.000 se află pe șoselele din România.

Citește și:

Leave a Comment