Share

David Durand îl înlocuiește pe Miles Nürnberger ca director de design Dacia. Al treilea designer-șef al mărcii în doar doi ani.

David Durand a fost numit director de design al mărcii Dacia în locul lui Miles Nürnberger care renunță la funcție și părăsește compania. Un fost director al Renault Commercial Roumanie devine COO al mărcii franceze.

Începând cu data de 11 mai, David Durand devine director de design al mărcii Dacia. El va face parte din comitetul de direcție condus de Denis Le Vot, CEO al mărcilor Dacia & Lada.

David Durand este subordonat lui Laurens van den Acker, director de design al Renault Group şi membru al Board-ului de Management (BOM) al Renault Group.

David Durand îi succede în această funcţie lui Miles Nürnberger, care părăsește compania din motive personale, pentru a urma alte proiecte profesionale.

Din nefericire pentru Dacia, Durand este al treilea designer-șef pe care marca îl are în doar doi ani. Înainte ca Nürnberger să părăsească marca la mai puțin de 1 an de la numire, Alejandro Mesoneros-Romanos a făcut același lucru, plecând la Alfa Romeo după doar șapte luni.

David Durand, 49 ani, este absolvent al Școlii Superioare de design Strate College din Paris. Şi-a început cariera în cadrul Renault Group în 1997 ca designer exterior. A fost responsabil de realizarea conceptelor Koleos în 1999 şi Ellipse, în 2002.

Între anii 2002 şi 2009, David Durand a lucrat în cadrul centrelor de design de la Barcelona (Spania), Seoul (Coreea de Sud) şi Sao Paulo (Brazilia). În urma acestei experiențe internaționale, în anul 2011 este numit director de design pentru gama Global Access. De atunci, David Durand a contribuit la succesul mărcii Dacia şi al abordării „Design to Cost”.

În 2020, este numit director de design exterior Dacia şi participă la realizarea design-ului conceptului Bigster, care ilustrează evoluția viitoare a mărcii.

David Durand provine dintr-o familie de arhitecți. Pasionat de vehicule de epocă, de restaurarea motocicletelor, de artă contemporană şi de arhitectură, David este de asemenea un împătimit al navigației cu vele. Până acum a realizat două traversări ale Atlanticului.

„Mă bucur să lucrez cu David pentru a răspunde provocărilor mobilității de mâine. Experiența sa solidă, creativitatea, simțul său acut al inovației şi al business-ului se bucură de apreciere, atât în sânul direcției noastre cât şi în industria de automobile. Țin să îi mulțumesc totodată lui Miles pentru contribuția şi munca sa cu echipele de design”, a declarat Laurens van den Acker, director de design Renault Group.

Un fost director al Renault Commercial Roumanie devine COO al mărcii franceze

Fabrice Cambolive, cel care a fost director general al diviziei comerciale a grupului Renault în România între 2009 și 2011 va deveni Chief Operating Officer (COO) al mărcii Renault, începând din data de 1 iunie 2022.

Din noua funcție, el îi va raporta lui Luca de Meo, CEO Renault Group, care își va menține și poziția de CEO al mărcii Renault.

Fabrice Cambolive va pilota operațiunile mărcii și va conduce Comitetul de Management Renault. Principalele sale responsabilități vor implica dezvoltarea și gestionarea planului pe termen mediu al mărcii, în mod transversal, acoperind toate funcțiunile implicate în business, precum și supervizarea lansării, până în 2025, a celor 14 noi vehicule Renault.

Luca De Meo, CEO Renault Group și al mărcii Renault, a declarat: „Am toată încrederea în Fabrice Cambolive, care, datorită cunoștințelor sale aprofundate despre Grup și experienței sale internaționale extinse, va putea accelera execuția planului Renaulution și va crea valoare prin transformarea mărcii Renault într-una complet electrică până în 2030, precum și într-un jucător cheie în ceea ce privește noile surse de energie și tehnologiile digitale.”

Fabrice Cambolive, 54 de ani, a absolvit TBS Education Business School din Toulouse, Franța. S-a alăturat Grupului Renault în 1992 și a deținut diverse poziții internaționale în vânzări și marketing, timp de douăzeci de ani, în Spania, Elveția, Franța, Germania și România.

Cariera sa internațională a continuat în 2011, când a fost numit Vice President, Sales & Marketing pentru Rusia și regiunea Eurasia, înainte de a fi numit CEO al Renault în Brazilia, în 2015. În 2017, a fost promovat Senior Vice President, Chairman al regiunii Africa-Middle Est-India-Pacific. În 2021, Fabrice Cambolive a fost numit Senior Vice President, Sales & Operations pentru marca Renault, responsabil de implementarea planului strategic Renaulution la nivel global și de coordonarea transformării modelului de business al mărcii.

Citește și:

Leave a Comment